Se hit alla mykologer!

Hittade en så här stor svamp på släktens ägor i dag.
Den mätte cirka 20 cm i diameter. Där stod den i ensam majestät och förkunnade att den härskade över gården.
Vid en närmare titt hittade jag en massa små uppstickare. Allt från något vitt som klängde på en trädrot till dessa små rödvita flugsvampar.
Den där stora svampen skulle jag gärna vilja ha namn på. Är den ätlig?
Undanber mig amatörers gissningar eller recept på vad den lilla rödvita använts till i experimentsyften på ravepartyn i storstadsskogarna.

4 reaktioner på ”Se hit alla mykologer!

    1. Jag kan faktiskt INGENTING om svampar – har aldrig plockat sådana överhuvudtaget – så kanske det är JAG som är unik? 🙂

      Hur som helst, den enda jag känner igen är den som är röd och har vita prickar.

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

