Återvinning till heders!

Denna härliga, unika väska köpte jag på producentmarknaden i Lovisa i dag. Nu är evenemanget Lovisa Historiska Hus igen ett minne blott. Hoppas dock att arrangörerna också nästa år orkar arrangera LHH, och att evenemanget får allt tänkbart stöd.

Väskan jag köpte är alltså unik. NeaDesign heter företaget som gör dem. Tyget till den här kommer från en spetskjol och fodret från ett par gamla byxbuntar. Ingen väska som NeaDesign gör är en annan lik.
Kierrätys kunniaan skriver hantverkaren på lappen som följer med väskan och som berättar dess historia, det vill säga varifrån tygstyckena kommer.
På svenska: låt oss ta återvinningen till heders!

6 reaktioner på ”Återvinning till heders!

  1. Snygg och ett riktigt bra kap. Jag såg också på de där väskorna, men hejdade mig för jag har ju alldeles nyss fått en hemsänd från Juthbacka marknaden.

  2. Nea Design var själv ockå nöjd med försäljningen på producenttorget och evenemanget och kommer gärna nästa år igen med mera väskor!

Kommentera

