Mörkgrå gick in, rödblond kom ut

Redo för att dricka vanilj-karamell-sacherlikören jag fick för några veckor sedan.
Redo för att dricka vanilj-karamell-sacherlikören jag fick för några veckor sedan.

Nu är jag verkligen supernöjd med mitt ”nya” hår! Jag gick in till frisören tämligen mörk och med grå stänk här och där.

När maken mötte med bilen sa han ”aj, man har fått en rödhåriger gumma” 🙂 Men han såg helt nöjd ut han också.

Det är ju bara så att man ibland tröttnar på frisyren eller färgen eller på bådadera. Mitt hår är också ganska långt nu, på baksidan sju centimeter längre än det som syns här. Så någon dag tröttnar jag säkert på längden också. Men den dagen inföll inte i dag.

Jag ville bara ha en lite ljusare och fräschare look, utan att för den delen blondera mig helt.

Jihuu så mycket piggare man kan känna sig efter ett besök hos frisören! 😀

19 reaktioner på ”Mörkgrå gick in, rödblond kom ut

  1. Håller med dig, det är bland det mysigaste som fanns när man kunde byta hårfärg hit och dit – vilket jag gjorde ofta. Men sen 2-3 år är jag genomgrå och det är en väldigt snygg mörkt grå färg, så jag gillar den – men det är trist att inte kunna göra det man gjort tidigare. Så när jag var till frissan sist så bad jag om ”nått kul” och då gjorde hon mörka slingor, vilket faktiskt blev jättesnyggt så det ska jag nog fortsätta med. Har en gång tidigare gjort mörka nacke och lite mörkt i hårbotten framtill och det blev också snyggt, så nu har jag i alla fall två stilar att växla mellan…..
    TREVLIG HELG
    Susie på Stjärnarve

  2. Jag kan inte växla, jag gör mina guldiga slingor hos frissan, passar inte i annat, men är nöjd och glad för det.
    Tack för besöket i mitt blogghem, vilket gjorde att jag besökte dig nu!
    Ha en skön lördagkväll, för det ska jag ha, här med mig själv♥

  3. Hej till Lovisa! Trevlig blogg du har och så fin du blev i håret. Fast du var säkert fin redan tidigare också. 🙂

    Jag är bördig från Salo, men levt länge, länge i Sverige. Det var trevligt att du tittade in hos mig, hoppas att du gör det igen. Har saknat finska bloggvänner.

    Fortsatt trevlig lördag!

    1. Visst är det roligt att hitta ”gamla” finländare och finlandssvenskar via bloggen. Kul att du tittade in här. Välkommen åter!
      Ska lägga in din sajt bland mina bloggbokmärken!

  4. Du blev jättefin i håret! Kul att förnya sig lite. Jag är tråkig, kör samma frisyr år ut och år in. Är för feg för att prova något nytt. 🙂

    Önskar dig en fin lördagkväll!

    1. Tack för besöket hos mig! Jag tycker du försöka vara modig en gång och prova något annat, det behöver inte vara något drastiskt. Frisören du går hos, om du har en du besöker ofta, vet alldeles säkert vad som passar dig 🙂

  5. Wow vilken piffig pingla på bild. Tjuuuusigt! De passar dej! Välkommen till klubben, alltså klubben för de rödhåriga 😉

Kommentera

