Friskluftsförgiftning

Det är ett ord som maken min säger att jag inte får använda. Men jag är lite olydig ibland. Han menar att förgiftning är något negativt, medan det att man får vara ute i friska luften hela dagen är något positivt.

Strax efter halv åtta i morse var vi nere vid kiosken. Vi spolade av och skurade terrassen, avnjöt morgonkaffet i strålande solsken och sedan hann jag ännu med en simtur innan klockan blev elva och betjäningen i kiosken tog vid.

Det vimlade av människor på stranden och i vattnet i dag. Många hittade också vägen till vår lilla kiosk. Hoppas vädret fortsätter visa sig från sin bästa sida så att vi ses också i morgon!

Nu är klockan snart 22 och det betyder tack och godnatt!

TvättaTerrass.

FinFrukost.

6 reaktioner på ”Friskluftsförgiftning

  1. Tack för kommentar hos mig, då hittade jag ju hit till dig…så kul. Kiosk…mmm……det tål att tänka på…blir gåde sol sött och salt då med andra ord…fniss…
    Ha det!

  2. Hej… jag ska be att få en läskande isglass. Har ni päronsmak? Om inte, så går det bra med hallon också…

    Fräscht och fint det ser ut, förresten! 🙂

  3. Så härligt det låter!Jag lider nog också av friskluftsförgiftning, för nu vill man bara vara ute hela tiden. Idag skulle det regna, men det är ett strålande vackert väder, nästan stilla och solsken.
    Trevlig måndag!
    Kram, Ingrid

Kommentera

