Lovisa Historiska Hus, detta köpte vi

Jag hade redan cyklat förbi Villa Degerby men hunnit se en liten hylla med små fack. Den är ju förstås lite julinspirerad men jag har en vision om minihyllans mission. Kan blogga om den senare, då jag fått min arbetshörna städad...
Jag hade redan cyklat förbi Villa Degerby men hunnit se en liten hylla med små fack. Den är ju förstås lite julinspirerad men jag har en vision om minihyllans mission. Kan blogga om den senare, då jag fått min arbetshörna städad… Hyllan kostade bara fem euro.

Från producenttorget köpte jag min vana trogen chilimarmelad, tre olika burkar.

Maken hängde på låset till samlarmässan i morse för att få köpa Eddie Bruces nyaste bok. Den berättar om gamla affärer i Lovisa. Vi fick det andra exemplaret signerat och numrerat.
Maken hängde på låset till samlarmässan i morse för att få köpa Eddie Bruces nyaste bok. Den berättar om gamla affärer i Lovisa. Vi fick det andra exemplaret signerat och numrerat.
Om vädret fortsätter vara lika fint på söndag vimlar det säkert av människor i staden också då. Det gäller att njuta av stämningen nu. Snart är det höst och då blir det åter stillsamt i "byn".
Om vädret fortsätter vara lika fint på söndag vimlar det säkert av människor i staden också då. Det gäller att njuta av stämningen nu. Snart är det höst och då blir det åter stillsamt i ”byn”.

I morgon tänkte jag fortsätta skriva inlägg från LHH – bland annat ska jag besöka CasaBenItalia. Har hört att det bjuds på / säljs fantastiska italienska läckerheter där!

4 reaktioner på ”Lovisa Historiska Hus, detta köpte vi

  1. Marmelad och sylt spetsad med chili…. Marmelad på enbart chili (våra är alltid mycket starka…) blir lite väl häftigt, tror jag…. Åtgången var bra, vi är nöjda!

Kommentera

