Lovisa Historiska Hus, Pienet Sydämet

På producenttorget stod Tuija Rihtilä från Vanda och sålde allt från små stenar med namn på till hjärtan i olika former för olika ändamål.
På producenttorget stod Tuija Rihtilä från Vanda och sålde allt från små stenar med namn på till hjärtan i olika former för olika ändamål.

Tuija säger att vädret varit helt fantastiskt och att det därför inte känts tungt alls att stå och sälja två dar.

– På lördagen sålde jag riktigt bra. I dag söndag har det varit lite lugnare. Men så är det alltid på marknader som pågår två dagar.

Mer om Tuijas företag kan du läsa här. Informationen är bara på finska, men där står bland annat vem som är återförsäljare av Tuijas produkter. I Lovisa är det Vanille Home.

Stenar kan man använda till mycket. Som tyngder eller som prydnader på bord, i blomkrukor, i samband med bordsplacering på fester osv.
Stenar kan man använda till mycket. Som tyngder eller som prydnader på bord, i blomkrukor, i samband med bordsplacering på fester osv.
Den här nyckelringen köpte jag för tio euro. Dyrt? Jag tycker hantverk ska få kosta.
Den här nyckelringen köpte jag för tio euro. Dyrt? Jag tycker hantverk ska få kosta.

Med vissa saker är det bara så att då jag ser dem talar de till mig. Jag hade inte kunnat lämna Tuijas bord utan att köpa den  här nyckelringen.

Om min dröm går i uppfyllelse, att jag någon gång får bo i ett gammalt hus. Då ska jag omge mig med nästan bara gamla saker. En dator måste jag ju ha, en TV och lite andra moderna rackerier.

Men i övrigt, inga onödiga ting, och allt ska helst vara gammalt på riktigt, eller någon typ av vintage, återanvänt och sådant.

4 reaktioner på ”Lovisa Historiska Hus, Pienet Sydämet

Kommentera

