Fina fönster, del 1

Jag är ivrig att börja med nya serier, som ni ser 🙂
Snart kommer jag väl inte ihåg vilka alla jag startat.
Den ena heter i alla fall ”Nåt att stå på” och där har jag gjort två inlägg, det ena hittas här och det andra här.
Sedan har jag ett antal inlägg som heter Dagens bild, men dem har jag inte numrerat. Detsamma gäller bilderna från Lovisa – de kommer in här lite hipp som happ.

Nu kom jag på att det finns massor av olika fönster. Har fotat såna förr, men försöker nu lista dem.
Så ni får ta mig, och mina inlägg, som jag/de är 😀

Det här fönstret är gissningsvis ett par meter högt. Lite petigt att tvätta kanske?

Bägge fönstren som jag visar i dag sitter på vårt bibliotek/mediatek i Lovisa. Det som var restaurang och pub förr, så kallat societetshus på riktigt forna dar.

Kanske ett mer ordinärt fönster. Men pappersängeln är så fin att jag inte kunde låta bli att fotografera den.
Kanske ett mer ordinärt fönster. Men pappersängeln är så fin att jag inte kunde låta bli att fotografera den.

19 reaktioner på ”Fina fönster, del 1

      1. Det är Tatiana som har kommit med idén och hjälp med klippningen fick hon av Danielle! 🙂

      2. Om någon frågar mig här på bloggen var de kan hitta ”receptet” till det här klippet – vart ska de vända sig då? Vid behov kan jag förmedla info via mejl åt intresserade, tel.nr och adresser behöver inte sättas ut här.

      3. Tatiana hade hittat den på nätet, hon söker fram den bara hon hinner så kan du ge ut adressen var den som vill hittar den!’

  1. Ja medan du ändå är i farten så kan jag rekommendera fotoutmaningen ”Veckans fönster” hos Susanne: http://susannehultman.se/.
    Fastande för den ifjol och är fast. Man börjar liksom tänka i helt annorlunda banor helt plötsligt, ungefär som du med dina fönster.

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

