Vacker vägg, del 1

Man har låtit den gamla bruksväggen se ut som den gjorde någon gång förr. Fastän här i dag finns en cafeteria. Fint tycker jag.
Man har låtit den gamla bruksväggen se ut som den gjorde någon gång förr. Fastän här i dag finns en cafeteria. Fint tycker jag.

I tisdags var vi Hälleforsnäs som ligger ganska nära Eskilstuna. Där finns ett gammalt bruksområde som förvandlats bland annat till outletaffär. Invid affären finns en cafeteria och där såg väggen ut så här. Jag tycker det är vackert då man inte målar om och rappar och håller på. Har här funnits ett bruk någon gång ska det väl få synas.

17 reaktioner på ”Vacker vägg, del 1

    1. Tackar tackar – det gick ju bra ända fram till semi – där kom ni och spöade oss med minsta möjliga marginal. Men gubben min är svensk så alltid är det nån hos oss som är glad då det går bra för Sverige 🙂

      1. Nä, nog var det en rysare. Sista perioden följde jag på radion i bilen utanför Viking Lines terminal i går… Men nu hoppas vi få brons och att Sverige grejar guldet!

      1. Jag vet inte varför jag såg först fel. Men jag gjorde det. Men när jag kollade andra gången föll allting på rätt plats och djup.

  1. Det är märkligt. För nu ser jag den framtagen fläcken rätt. Insjunken i det gråa. Igår när jag skrev min förra kommentar då såg den ut att fläcken satt bara utanpå. Verkligen konstig.

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

