Fina fönster del 9

På fönsterfronten har det varit lite lugnt på senaste tid här på bloggen.
Men här kommer del 9. En plats jag går förbi nästan varje dag. Det här är fönstren till verandan på Sibeliushuset som delar gård med vår redaktion.

Sibbefönster

I början av den här serien visade jag ett fönster med många små rutor och skrev att det säkert var krävande att tvätta. Detsamma kan man väl säga om det här fönstret 🙂

Del åtta i serien hittar du HÄR.

Del 7, del 6, del 5, del 4, del 3, del 2, del 1.

15 reaktioner på ”Fina fönster del 9

  1. Kul att se alla dina fönster. Jag tycker också det är intressant. I alla år har jag glott på gardinuppsättningar och blomster i fönstren, men dessa krusidullfönster har sin speciella charm.
    Solig fredagskram♥

  2. Det är ett vackert fönster, men tänk vilket jobb att putsa alla de där små rutorna.
    När jag var tonåring jobbade jag på ett pensionat där man hade matsalen i en stor glasveranda. Den hade också smårutade fönster och dem fick man putsa med rödsprit och tidningspapper. Det var ingen höjdare att stå där i sommarvärmen med rödspritdoften och pappersdamm i näsan. Snor och tårar rann!!
    Ha en skön helg!
    Kram, Ingrid

    1. Härligt att få ta del av dina minnen Ingrid! Fastän jag inte så gärna skulle göra det du gjorde då… rödsprit och pappersdamm, o nej tack 🙂
      Ha en fin helg du med!

Kommentera

