Vacker vägg, del 5

På väg upp från tunnelbanan i Rom, stationen heter Ottaviano.
På väg upp från tunnelbanan i Rom, stationen heter Ottaviano.

Alla tunnelbanestationer, perronger och upp- och nedgångar där behöver inte vara fula. Den här vackra väggen hittade jag då vi kom till stationen Ottaviano i Rom, vi var på väg mot Vatikanen då.

Förra gången jag visade en vacker vägg (med ett fönster) var den 19 mars, så det är ett tag sedan. Det inlägget hittar du här.

 

8 reaktioner på ”Vacker vägg, del 5

      1. Det är inte omöjligt.
        Jag vet att jag har levt i Österrike och även i Frankrike.
        Österike ger mig väldigt mycket hemkänsla i hjärtat på alla sätt och vis, medan Frankrike är det tvärt om . Jag gillar inte alls landet. Och blir aldrig så där salig som många kan bli.
        jag tror att jag kanske blev av med livet där. Jag var i allafall nån hovdam. I Österrike var jag bondflicka.
        Nu är det inte så att jag tror på nåt, varken gud eller annat.
        men jag kan inte förneka två upplevelse jag var medför ett tag sen.
        Så kanske lever i flera liv.

  1. Ja, inte är jag någon älskare av tunnelbanor precis! Som Stockholmare från början fick jag nog av sånt när jag bodde där. Men det är klart, hade t-banan varit lite snyggare dekorerad (Då, den kanske är snyggare nu?) så kanske man inte har samma trista minnen därifrån.
    KRAM
    Susie

    1. Det brukar vara ganska sunkigt i t-banorna, mörkt och ibland luktar där inte så trevligt.
      Men en del fina reklamskyltar och mosaik av det här slaget finns ju tack o lov att glädja sig åt.
      Kram!

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

