Fina fönster, del 11

Rätt speciella fönster, inte sant?
Rätt speciella fönster, inte sant?

I jakten på fina fönster i Rom, Italien, hittade jag de här på hundra meters avstånd från vårt hotell. Just då tänkte jag att nåja, dom där är stora och fina på sitt sätt men kanske inte några av de bästa jag kommer att få se.

I dag ser jag på fotografiet med nya ögon, de här fönstren är väldigt fina, och blev ett av många fantastiska minnen från en underbar stad.
Vi gick förbi dem många gånger.

Del 10 i min serie med fina fönster hittar du HÄR.

24 reaktioner på ”Fina fönster, del 11

  1. Absolut, vackra supervackra! Jag älskar också att kolla fönster, dörrar, fasader, det har jag nog kommenterat förut.
    Ha en solig dag, här är underbart, men jag kliver snart iväg ut för dagen! Kram♥

  2. Kul att du tittade in på min blogg. vilken härlig sida du har. Jag själv gillar arkitektur, konst och mycket annat så jag undrar om jag får länka till dig?.

    Vilken lyckost som befinner dig i Rom och vilka fantastiska fönster. Jag skall fördjupa mig i din blogg så fort jag har mer tid. Allt har kört ihop sig just nu.

    Ha en jättefin lördag
    Med vänlig hälsning
    Malin

    1. Du får gärna länka till min blogg! Det gör mig bara glad om jag får fler läsare.
      Jag bor i staden Lovisa i södra Finland men var i Rom över påsk och har en massa bilder därifrån som jag vill visa mina läsare.
      Solen skiner hos oss – hoppas ni har lika fint!
      Kram!

  3. Det jag beundrar utomlands är just den fantasi man har för att ge skydd för fönstren.
    I Sverige är det bara en standard utförande för båda dörr och fönster. Och den designen är tristaste i hela världen.

      1. De uttrycker väl nån ångest de har inombords de aldrig skulle erkänna inför publik.
        Men jag menade inte själva fönstren utan gallren på fönstren är också mer fantasifulla än här i Norden.

  4. Jag ska erkänna att jag inte har följt med i din serie riktigt, men dessa fönster var verkligen fina. Ska kanske backa bandet och titta på de du visat förut … 🙂

    1. Jag jag har lagt ut länkar till de äldre inläggen så man ska hitta dem lättare – det är roligt att göra sådana där korta inlägg ibland, och gott om fönster, fasader, väggar m.m. finns det ju.

Kommentera

