Fina fönster, del 12

De här fönstren blev det tal om tidigare  i kommentarsfältet i inlägget del elva.

Plötsligt kom jag ihåg att vi hade gallerfönster också i Lovisa. På rådhusets bakgård kan man beundra de här små fönstren. I byggnaden fanns förr en polisstation och därmed också några finkor.

Fint att fönstergallren bevarats, tycker jag!

Här fanns förr små finkor hos polisen, i dag är huset stadens rådhus.
Här fanns förr små finkor hos polisen, i dag är huset stadens rådhus.

12 reaktioner på ”Fina fönster, del 12

  1. Vackra..mycket vackra…vore nåt att förgylla min egen boning med..men fastighetsägaren hade fått tuppjuck antar jag 😉

    Ha en skön Valborg.

  2. Det är väldigt vackra fönster med sina maffiga galler, men jag antar att de inte var så populära när de användes i sitt ursprungliga syfte.
    Kram, Ingrid

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

