Fina fönster, del 16

Fönster i vinterträdgården i Bonga slott i Lovisa.
Fönster i vinterträdgården i Bonga slott i Lovisa.

Fönster utan gardiner är bra fönster.
Jag fick bara två av dem med på bild men där finns ett par andra som släpper in ljuset i vinterträdgårdsrummet i fina Bonga slott i Lovisa.

En massa olika fönster har jag publicerat på min blogg. Här hittar du del 15 och från det kan du gå bakåt så långt du vill.

6 reaktioner på ”Fina fönster, del 16

  1. Vackert!
    Jag är uppväxt med gardiner, men tycker att riktigt fina gammaldags fönster ska framträda som de är i all sin elegans.
    Snyggt! ♥

    1. Gardiner kan väl ibland vara bra för att dämpa ljud eller skydda mot insyn.
      Men bor man så att man ingen insyn har, eller har man gamla stora, höga, fina fönster… då framträder de ju bäst utan inramningar av tyg 🙂

  2. Precis! Fönster utan gardiner är bäst! Vi har inga gardiner i lägenheten. Mera ljus kommer in, inga dammsamlare att tvätta och lägenheten känns större.

  3. Det är snyggt med vackra fönster, men…..dom ska tvättas också! Vi har ett modernt hus med ”löstagbara” spröjsar, vilka jag inte orkar få den så gubben min har gjort ett litet specialverktyg – för det är så att putsa fönster är den enda städningen jag gillar! *fniss*
    TREVLIG HELG
    Susie

    1. Bra att någon gillar att putsa fönster 🙂
      Jag gillar mest att plocka undan grejer och att diska, men att tvätta golv är inte kul.
      Alla är vi ju dock bra på något!

Kommentera

