Fina fönster, del 19

De här fönstren är de sista jag har kvar i mappen från påskens resa till Rom. Åtminstone efter att jag har gjort första sorteringen. Så vem vet, kanske det dyker upp fler bilder från resan här senare.

Bjuder nu på två bilder och flera slags fönster samtidigt.

Håll till godo och ha en riktigt fin torsdag!

Det blev ju lite så att jag fotograferade åt höger och vänster så fort jag såg något jag tyckte var speciellt och vackert. De här höga fönstren och den snidade balkongen är riktigt fina tycker jag.
Det blev ju lite så att jag fotograferade åt höger och vänster så fort jag såg något jag tyckte var speciellt och vackert. De här höga fönstren och den snidade balkongen är riktigt fina tycker jag.
Från det här fönstret har någon direkt utsikt över Colosseum. Fönsterluckor finns det gott om i Rom, och ofta även utsmyckningar bredvid och/eller ovanför fönstren.
Från det här fönstret har någon direkt utsikt över Colosseum. Fönsterluckor finns det gott om i Rom, och ofta även utsmyckningar bredvid och/eller ovanför fönstren.

Del 18 i min serie med fina fönster.

13 reaktioner på ”Fina fönster, del 19

  1. Husen byggdes ju inte igår och inte över en natt heller. Härligt att se sådana byggnader/fönster som vinner en storseger över dagens tråkiga skokartonger…

  2. Jättetjusiga och arkitektoniskt vackra fönster. När jag varit ute och rest förut så fotade jag också både fönster och balkonger eftersom jag gillar arkitektur både gammal och en del av det nya

    Ha en fin torsdag själv
    kram

  3. Jag gillar fönsterluckor. Jag skulle också vilja ha det. Praktisk och vackert. Men kanske lite bökigt vid ommålning och renovering.

      1. Neeeeeej, vi tröttnar inte!
        ( det är ju som inne hos mig- jag som postar bilder på brunnar och allt möjligt annat jag samlar på! Hoppas inte ni tröttnar på det! ;- ) )

Kommentera

