Fina fönster, del 28

Ganska enkelt men ändå med en viss snits tack vare cirklarna där uppe.
Ganska enkelt men ändå med en viss snits tack vare cirklarna där uppe.

Del 27 i min serie med fina fönster hittar du HÄR, och från den sidan bakåt till alla inlägg om fönster jag gjort.

I dag åker jag igen på en utflykt och jag kanske lägger ut bilder från den redan i kväll, men om jag är mycket trött då jag kommer hem får bilderna vänta till i morgon.

Det går ju inte en dag att jag inte skulle tänka på det som hände i vintras och under våren, och att jag fick veta vidden av allt först i maj.

Och då jag ser flyttlådorna här hemma, allt stök som uppstår då man river sönder ett hem, då blir jag för det mesta bara ledsen.

Men för varje dag som går får jag också nya insikter och jag försöker se möjligheterna som ett liv som singel ger mig.

15 reaktioner på ”Fina fönster, del 28

  1. Kul att du tittar på vackra fönster, för det är ett tum med utsikt, alltså en väg UT för dig!

    Vad jag förstår så vill du inte ha goda råd utan mest en varm kram i din besvikelses sorg.

    Här kan jag inte jämföra mig med dig riktigt, för när jag skildes hade jag fyra småbarn och dålig ekonomi p.g.a. makens slarv. Så det gällde att lappa ihop det som fanns, dessutom blev yngsta barnet livshotande sjukt!

    Nu, som änka efter min andre man, kan jag göra saker. Och jag började genast planera min pilgrimsvandring. Planeringen upptog alla mina tankar minst ett halvår framöver, min lisa för själen.
    Jag har haft svårt för att ta steget att resa själv, men har dock gjort fyra ensamresor i okända grupper! Det funkar!

    Som sagt, bara tankar på ”Livets Vandring”, inga goda råd. Kram och ha en fin dag! ❤

    1. Jag tar gärna del av dina tankar och man får ge mig råd. Vissa råd känns kanske plumpa (men sådana har jag inte fått av dig) – du vet vad jag går igenom, du har upplevt liknande saker själv.
      Pilgrimsvandringen skulle säkert vara mycket givande, undrar bara om jag skulle orka, fysiskt.
      Kramar till dig ❤

  2. Carita, två tankar och en själ ( eller vad är det man säger! )
    Jag kör också fönster temat idag!
    Ha en mysig utflykt- känn på stenen- och försök att tänka på det du gör JUST NU!
    Och du livet som singel är inte så jäkla dåligt! 🙂
    kram

    1. Utflykten blev bra, pratade förstås mycket med väninnan om det som hänt mellan maken och mig, men vi hann ventilera också andra saker. Jag har för mig att jag till och med skrattade ibland 🙂
      Kramar!

  3. Alltså rent allmänt är det ju inte kul att flytta. Att packa, kasta, skänka bort m m är inget roligt.
    Flyttfirma hade kanske varit en ide. De packar ju t o m upp allt, bara man pekar.

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

