Fina fönster, del 35

Utsikten från mitt arbetsrum en höstförmiddag.
Utsikten från mitt arbetsrum en höstförmiddag i oktober.

Ett fint fönster kan man ju också se på det här sättet, inifrån ut.

Det finns ingen direkt insyn till något av mina tre rum här hemma. Och från arbetsrummet kanske ingen utsikt heller 🙂 Men jag tycker det är fint med ett träd alldeles utanför.

Jag har tillgång till persienn också här men fällde upp den och fick förstås in mycket mer ljus.

Del 34 i min serie med fina fönster hittar du HÄR, och därifrån bakåt så långt du orkar gå.

Och på eftermiddagen såg det ut så här då ljuset föll in på min lilla kaktussamling.
Och på eftermiddagen såg det ut så här då ljuset föll in på min lilla kaktussamling.

8 reaktioner på ”Fina fönster, del 35

  1. Du har en lika fin utsikt som jag, inkl trädet framför fönstret. Åsså gillar du kaktusar! De bästa blommorna som finns, de sköter dig själva:-)

  2. Vis av gamla ”skador” så satte jag in persienner och lagade upp gamla kvarvarande här, då jag flyttade in, för solen kan bleka och förstöra enormt. Det såg jag på den dyra soffan, som jag skänkte iväg.

    Annars är jag den som vill ha öppet, släppa in ljuset, gillar inte nedfällt. Klarsyn, ska det vara, kanske därför jag är lite medial 😉

    Ja, nu har jag också fina fönster hemma, de är superrena!
    Kram och go arbetsvecka ❤

    1. På kvällen fäller jag ner dem, man kan på håll se in i mitt vardagsrum och i arbetsrummet och från grannhuset till kök och sovrum.
      Du har nog rätt i att solen kan förstöra saker också.
      Kram och hoppas din vecka börjat bra!

  3. Det är härligt med ljus!!!! Och speciellt nu när vi vet att det sakta men säkert kommer att försvinna…. Gillar kaktusarna 😀 Här är det succulenter som gäller.

  4. Jag hade också kaktusar ett tag, men nu har jag ingen.
    Jag köpte en liten, liten kaktus i en minikruka för hemskt många år sedan. Den var ungefär som mitt lillfinger och den växte och växte och växte till slut var den ungefär lika grov och lika stor som min underarm. En dag när jag skulle öppna fönstret för att jaga ut en geting föll krukan med kaktus och allt ut och den brast av. Men den var snygg, så det var lite synd.
    Ha en skön vecka!
    Kram, Ingrid

    1. Oj då ett sådant äventyr med den kaktusen!
      Dom är intressanta på nåt sätt, men svåra att plantera om och flytta förstås – man kan ju ha handskar eller griptänger.
      Och en del kaktusar blommar ju faktiskt!
      Önskar dig en fortsatt fin vecka! Kram!

Kommentera

