Fina fönster, del 36

Här faller ljuset härligt in i den fina gamla trappuppgången.
Här faller ljuset härligt in i den fina gamla trappuppgången.

Var i dag i grannstaden Borgå. Ett finansieringsseminarium arrangerades på Café Cabriole och jag skrev en artikel om det. Men tro nu inte att jag fick något gott därifrån gratis fastän jag länkar till deras sajt, för det hände inte. Det finns liksom inga gratis luncher för en journalist 🙂

Del 35 i min serie hittar du HÄR.

Passa på att ta ett par andra bilder från huset där cafeterian ligger.

Ett gammalt fint bord.
Ett gammalt fint bord.
Och i den mysiga lunchcafeterian ser det ut så här!
Och i den mysiga lunchcafeterian ser det ut så här!

7 reaktioner på ”Fina fönster, del 36

    1. Jo, klart det funkar från fall till fall 🙂
      Egentligen borde väl allt anses som mutor, allt från gratis kaffe med macka, med sådant brukar jag inte prompt tacka nej till.
      Tänkte bara att det kan vara bra att skriva att jag INTE fått nåt av caféet för att jag länkat till dem 🙂

    1. Visst gillar jag mitt jobb, annars skulle jag kanske inte ha hållit på i 27 år 🙂
      Jobbet är en del av identiteten, så klart det hade varit en pärs till efter skilsmässan om jag fått sparken.
      Gör alltid mitt bästa och försöker anpassa mig – men kommer det en dag då jag inte gillar jobbet, då försöker jag tänka om och göra nåt annat.
      Men som sagt, tillsvidare trivs jag – att vara lokalreporter är verkligen omväxlande 🙂

      1. Förstår ju att det kan va tufft ibland, särskilt som läget är i mediebranschen. Om det spricker så kan du ju alltid måla tavlor och skriva böcker. 😃

Kommentera

