Fina fönster, del 46

Många fina fönster i ett speciellt fönster.
Många fina fönster i ett speciellt fönster.

Det här fönstret hittade jag på Elisabetsgatan i Helsingfors. Först retade jag mig lite på att fönster från fasaden på andra sidan gatan speglade sig i det fina fönster jag skulle fotografera. Men sedan tyckte jag det blev ganska fint ändå 🙂

Nu ser jag fram emot att få ta bilder av fina fönster i Amsterdam om några veckor. Fasader och balkonger inte att förglömma 🙂

Del 45 i min serie av fönster hittas här.

14 reaktioner på ”Fina fönster, del 46

  1. Det är ju just speglingarna från ”grannhuset” som ger ditt fina fönster en extra stuns – tycker jag i alla fall.

  2. Skriver om jag skrev åt en annan: Jag såg nyligen en film som bl.a. handlade om att en ”spanare” lärde upp en ”spanarlärling” enligt devisen ”det finns speglar överallt”. De gick i en stad, och oj, så intressant det blev…. Du har många delar i din fönsterserie! Jag började på en serie idag också…

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

