Fina fönster, del 50

En milstolpe nådd i den här serien! Femtio fina fönster!
Och om jag inte räknat fel har jag ett tiotal på lager, en del från Nederländerna, andra från hemknutarna.

Del 49 i serien hittar du här, och därifrån kan du gå bakåt så långt du orkar.

Under en kvällspromenad i Amsterdam såg jag de här fönstren. Sekunden innan jag knäppte bilden visade sig en kille i det öppna fönstret.
Under en kvällspromenad i Amsterdam såg jag de här fönstren. Sekunden innan jag knäppte bilden visade sig en man i det öppna fönstret.

Det fina med de här fönstren var nog ljuset som kom inifrån och mannen som ropade något till någon nere på gatan. Det fanns liv bakom fönstren, ofta har de fönster jag plåtat varit stängda.

Senare i dag blir det lite fler blomsterbilder från Amsterdam.

13 reaktioner på ”Fina fönster, del 50

  1. Du har hunnit långt i serien! Synd att du inte hann knäppa karln! Få se hur många träd jag får ihop… Nåja, flera sorters träd kan ju komma flera gånger, i olika ålder, form, skepnad… Ha en bra dag, trots att du är tvungen att vistas en hel del inomhus!

    1. Den 30 januari 2014 visade jag det första fönstret i serien så inte krävde det mer än ett år och knappt fyra månader att få femtio fullt.
      På utlandsresor hittar jag fler fönster, fast jag vet att jag nog har en del ofotograferade i Östnyland också. På något sätt blir tröskeln lite högre då man haft väldigt speciella fönster med, ”dussintavara” duger liksom inte.
      Men träd finns det massor av – ja. I olika former, storlekar, ålder osv.

      1. Nämen, vad säger du!!!!
        Jösses, verkar inte klokt…2 personer som jag missar att dom har födelsedagar….får väl skylla på åldern!!!
        Carita, hoppas du hade en underbar dag med många skratt och god dryck!!!
        SKÅÅÅL!!! 🙂

  2. Det finns otroligt många vackra hus i Amsterdam. Min syster bodde direkt ut mot Herengracht och hade kanalutsikt. Så vackert…

  3. Mmm det finns många vackra fönster. Alla skulle jag dock inte vilja putsa! Då ska det vara hela rutor och lätta att putsa! Att titta på, ja då vinner de runda, eller med olika sorters finesser.

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

