Skyltsöndag

Allt är till salu förutom disken, försäljaren och hunden i bakrummet, står det på den här skylten.
Allt är till salu förutom disken, försäljaren och hunden i bakrummet, står det på den här skylten.

I gamla stan i Borgå finns affären Pehtoorin Perikunta. Även deras hemsida fanns bara på finska, åtminstone hittade jag inget på svenska, men på bilder kan man ju titta vare sig man är språkkunnig eller inte.

Idén till skyltsöndag har jag fått av bloggaren Konst eller Konstigt.
Har ännu en skylt på lager för nästa söndag, men jagar hela tiden nya.
Skyltar finns det gott om men jag vill att de jag publicerar här ska vara åtminstone lite speciella.

7 reaktioner på ”Skyltsöndag

  1. Stort Tack för den fina skylten och länken:-)
    Här gillar jag faktiskt det finska namnet skarpt. När man uttalar det låter det så gulligt tycker jag (inte att jag vet om jag kam härma det finska språket, men ändå;-)
    Åsså har ägaren humor med budskapet som du översatte. Sådant får mig alltid att skratta och gärna gå in i affären.

    Å du – skyltar hittar man precis överallt å det är himla roligt att ibland bara snubbla över något som u faktiskt kan vara en skylt, även om det till exempel bara är ett klistermärke…

    Tack för mejlet. Det var smart tänkt. Har tagit upp dina besvär på bloggen. Är verkligen ledsen för alla besvär du och några andra verkar ha med blogspot just nu.

    1. Ok, bra att få veta att det inte bara var min browser det var fel på, därför mejlade jag dig! Det är ju trist då man inte kommer åt att kommentera.
      Jag har börjat öppna ögonen allt mer för roliga och speciella skyltar 🙂 Tack vare dig!

      1. Absolut, men tänk att det dröjde över ett år för att ta det steget – och ännu har jag en bit kvar till att bli en hel människa. Men jag är på väg! Mycket tack vare det stöd du och andra vänner ger mig ❤

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

