Fina fönster, del 79

Tycker om motljuset i bilden.
Tycker om motljuset i bilden.

I samma cafeteria som jag visade bild från i förra inlägget finns det här fönstret.
Det är Café Runda Munken jag talar om och där finns många små rum. I rummet längst bak finns det här fönstret. Tittar man på det utifrån är det ett ensamt fönster på en jättestor gul rappad vägg, borde egentligen visa det från andra hållet också.

17 reaktioner på ”Fina fönster, del 79

  1. Den är väldig vacker i sin enkelhet. Gillar hela uppsättningen hur en liten ruta är öppen och gillar också att man bara anar vad som är på fönsterbrädet. Snyggt fotat. 🙂

  2. Tänk så roligt att man kan se helt olika saker i en bild. Du tar upp motljuset som jag inte ens tänkt på, medan jag tänder på den lilla öppna rutan som ger hela fönstret ett liv.
    En av dina allra bästa fönster tycker jag.

  3. Lustigt hur man kan tolka bilder. Detta fönster får mig till att känna instängdhet. Att se ljuset, veta att det finns där utanför, men att jag liksom inte kan nå det. Det som känns ännu värre är att jag inte vet vad som finns eller händer där ute. Kul med bildtolkning tycker jag. Jag har haft ett par inlägg om just bildtolkning på min blogg. Intressant med de olika tolkningarna som jag fick 🙂 Ha det fint!

    1. Ja, det är jätteroligt med de olika tolkningarna, att få veta vad en person ser, vad en annan tycker är fint eller fult eller hemskt osv.
      Tack för att du tittar in här – ha det gott!

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

