Skyltsöndag 19 juli

Kanske bör sätta datum på mina inlägg i rubriken för jag har rätt många redan som bara heter ”Skyltsöndag”.
Idén har jag fått av bloggaren Konstellerkonstigt och här hittar ni ett av hennes inlägg som jag inte tror att jag länkat till förr.

Det här är ju inga skyltar men affischer och dekaler lär också duga i "Skyltsöndag".
Det här är ju inga skyltar men affischer och dekaler lär också duga i ”Skyltsöndag”.

En stor reklamstolpe fylld av information om olika konserter och dansevenemang hittade jag i östra grannstaden Kotka för en tid sedan.

15 reaktioner på ”Skyltsöndag 19 juli

  1. God söndagsmorgon! Det här var väl en jättebra affisch till skyltsöndag!
    Jag har lagt ut skyltar/affischer idag också. Kan ju delta någon enstaka gång.
    Mina är danska.
    Kram! ❤

  2. Intressant idé för foton. Jag ska se om jag kan hitta nåt motiv på det temat. De här anslagstavlorna som framförallt finns på mindre ställen här kan bli väldigt skräpiga eftersom de gamla lapparna sällan blir borttagna.

  3. Du får båg skriva även årtal. Det brukar jag göra när jag fotar saker som återkommande som Prideparad eller cruising. För det blir 19 juli nästa år oxå och då blir kanske inte ens på en söndag.😋

      1. Ju det gör de men jag ser när folk söker på mina sök ord att de inte hamnar rätt. Det är sällan någon botaniserar i arkivet.
        Men det var bara en tips. 🙂

  4. Jättekul att du skyltar igen och 1 000 tack för länken:-) Gillar ditt bidrag skarpt. Det är ju ofta att man bara går förbi sådana ”anslagstavlor” för de innehåller alltför mycket info om allt möjligt. På Odenplan finns en liknande plats på en glaspelare. Tror inte att jag fotat den någon gång. Så ditt inlägg inspirerar:-)

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

