Skyltsöndag, 2 augusti

Den här skylten och placeringen gillar jag extra mycket.
Gamla hus med höga stenfötter. Slitet och rappat och lite växtlighet runt om. Kan det bli bättre?

På den här bloggen hittar ni ett inlägg från augusti i fjol med bilder från affären Krinti och även lite annat från Lovisa. Dessvärre är texten endast på finska.

Skylten visar vägen till den fina lilla och mycket speciella butiken Krinti.
Skylten visar vägen till den fina lilla och mycket speciella butiken Krinti.

8 reaktioner på ”Skyltsöndag, 2 augusti

  1. Glad skyltsöndag på dig! Kul med skyltar. Jag har några hos mig idag, de är religiösa, men kanske inte så konstigt, med tanke på var jag varit, dessutom är jag kyrkvärd idag.
    Ha en fin söndag. Kram! ❤

  2. Det är vackert med gamla husgrunder. På nästan alla stugor som jag har sett med en sådan grund så håller grunden fortfarande. Sådan är grunden på vårt fritidshus men här hemma är det en betongplatta. Framtiden får utvisa hur bra den lösningen är.

  3. En inbäddad skylt mellan två stenblock lite diskret så där. Å nu fick jag mig en språklektionen också – ennen = gammalt! Å att nytt är nyt på finska var nytt för mig;-)

    Jättekul att du skyltar och hänger på Skyltsöndagen:-)

    1. Egentligen betyder Ennen & Nyt – Innan och Nu, eller Förr i tiden och Nu. Ennen sotaa = Innan/före kriget.
      Ny på svenska är Uusi på finska. Nytt är enkelt sagt Uutta.
      Så gammalt och nytt skulle direkt översatt bli Vanhaa ja Uutta, men ofta gör man det till ordlekar och skriver de finska orden som sitter bäst i ett uttal, som är kort och koncist.
      Språk är fascinerande.

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

