Lovisa Historiska Hus, Casa BenItalia

Besökte för två år sedan danskoreografen Beniamino Borghis hus, då skrev jag det här inlägget.
Renoveringen hos Beniamino sker i långsamt takt, så som renoveringar ska låta sig göras, utan stress.

Renoveringsprojektet fotograferat från gårdssidan.
Renoveringsprojektet fotograferat från gårdssidan.
Beniamino Borghi välkomnade oss med öppna armar och berättade gärna om husrenoveringen. Här är vi i köket i huvudbyggnaden.
Beniamino Borghi välkomnade oss med öppna armar och berättade gärna om husrenoveringen. Här är vi i köket i huvudbyggnaden.
Här tar husets ägare ibland emot sina gäster, arrangerar fester och utrymme finns även för att ge dansuppvisningar.
Här tar husets ägare ibland emot sina gäster, arrangerar fester och utrymme finns även för att ge dansuppvisningar.
Detaljer i köket. Lägg märke till den härliga väggen med den gamla elledningen.
Detaljer i köket.
Det här ska någon gång bli ett kök.
Det här ska någon gång bli ett kök.
Eftersom det mesta är upprivet och under renovering i CasaBenItalia bor Beniamino i gårdsbyggnaden och har där hur fint som helst.
Eftersom det mesta är upprivet och under renovering i CasaBenItalia bor Beniamino i gårdsbyggnaden och har där hur fint som helst.
Gamla kappsäckar finns till och med på väggen och används som förvaringsutrymmen.
Gamla kappsäckar finns till och med på väggen och används som förvaringsutrymmen.

7 reaktioner på ”Lovisa Historiska Hus, Casa BenItalia

  1. Här skulle jag inte vilja bo innan renoveringen är helt klar kan jag säga. Under tiden flyttar jag hemskt gärna in i huset i ditt föregående inlägg.

      1. Kanske är det, men jag har köpt mina för 25 år sen. Vintagebutiken där jag köpte dem flesta av dem finns inte längre kvar. Tyvärr. 😦
        Så jag kanske var vägvisare med lite budget och fastnade kvar i tiden och blev trendigt på köpet. : )

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

