Lovisa Historiska Hus, konst och skyltar

Eftersom jag i morgon har ett förhandsskrivet inlägg i serien Skyltsöndag publicerar jag två skyltar redan i dag.
Och två vackert målade elskåp.

Den här disken går jag inte förbi på producentmarknaden. Det blev en burk med Hot Jelly Red Currant chili sylt också i år.
Den här disken går jag inte förbi på producentmarknaden. Det blev en burk med Hot Jelly Red Currant chili sylt också i år.
Kärlekens café finns på åsen, på Villa Engels gård.
Kärlekens café finns på åsen, på Villa Engels gård.
Elskåp behöver inte vara fula.
Elskåp behöver inte vara fula.
Ett större elskåp i Karlskronabulevardens park som jag fotograferat förr men nu ur lite annan vinkel.
Ett större elskåp i Karlskronabulevardens park som jag fotograferat förr men nu ur lite annan vinkel.

10 reaktioner på ”Lovisa Historiska Hus, konst och skyltar

  1. Känns nästan som söndag 😉
    Vackra skyltar. Elskåpen var tjusiga! Men jag skulle gärna besökt kärlekscaféet! Där borde det ju hända något 😉
    Kram!

  2. Alla dina Bilder får mig verkligen att vilja åka till Finland 🙂 Vi har kollat på programmet Semesterresa till 70-talet på SVT, underhållande program där de åker runt i östra Finland 🙂 Önskar dock man fick lära sig stava/uttala Finska och Norrländska Svenska orter i skolan. Jag jobbar i en kundtjänst och ibland ringer kunder från Nordligare trakter, och herrejösses hahaha! jag är helt vilse i stavningen och de blir helt galna på att jag inte förstår 😉 Lovisa är ju dock väldigt enkelt att uttala 😉

    1. Semesterresa till 70-talet är ett riktigt kul program 🙂 Intressant att det visas också på SVT!
      Finska är ju ett helt annat språk än vår finlandssvenska (mer jämförbar med norrländskan).
      Men underbart att du är intresserad!
      Kram!

    1. Tack – kul att du gillar bilderna! Fler kommer inom kort. Gick runt och fotograferade hela dagen i dag men var också husvakt på ett ställe vilket betydde att jag inte hann sätta ut bilder innan kvällen kom.

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

