Lovisa Historiska Hus, Storskrapis

Vårt härliga evenemang Lovisa Historiska Hus arrangeras för elfte gången.
En av mina drömmar är att få skriva på heltid om vår fina stad. Om jag kunde leva på det vore allt helt underbart, för här finns SÅ mycket fint att visa.

Hann besöka några marknader och fyra hus i dag.
Få se vad jag hinner med i morgon, för då ska jag vara husvakt. Ställer frivilligt upp för idrottsföreningen FC Lovisa. Men från tio på morgonen till ett på eftermiddagen hinner jag ännu njuta av atmosfären i stan.

Skriver flera inlägg i dag så att du som eventuellt missat att LHH pågår blir påmind om det. Och för att du som inte alls kan komma till Lovisa i år  ändå ska få njuta av evenemanget.

Objekt nummer 43, Storskrapis, är inte med första gången men ägarna till huset är nya. De har åtagit sig ett jätteprojekt med att renovera huset.
Objekt nummer 43, Storskrapis, är inte med första gången men ägarna till huset är nya. De har åtagit sig ett jätteprojekt med att renovera huset.

 

Om jag hör någon säga
Om jag hör någon säga ”jag har ett litet projekt oavslutat hemma” och denna någon menar en liten tapetsering eller något annat smått… så då kan man dra till med den här bilden. ”Du har det väl inte så här oavslutat ändå?” 🙂
Min favoritbild. Bara älskar kakelugnen, golven, väggarna, sängen i det allt annat än färdiga sovrummet.
Min favoritbild. Bara älskar kakelugnen, golven, väggarna, sängen i det allt annat än färdiga sovrummet.
En blottad vägg, kan det bli finare än så här?
En blottad vägg, kan det bli finare än så här?
Men riktigt allt är inte halvfärdigt i huset. Inte klart heller men här ser man att projektet avancerar.
Men riktigt allt är inte halvfärdigt i huset. Inte klart heller men här ser man att projektet avancerar.
... och för att kunna bo i ett hus behövs ett badrum.
… och för att kunna bo i ett hus behövs ett badrum.

2 reaktioner på ”Lovisa Historiska Hus, Storskrapis

  1. Tufft! Ska bli intressant o se allt sen när projektet är avslutat. Påminner om Tuhannen tuska. De började också ”från grunden”.

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

