Lovisa Historiska Hus, Smirnoffs hus

Har gjort en del tidsinställda inlägg från evenemanget Lovisa Historiska Hus eftersom jag tog rätt många foton.
Smirnoffs hus var ett av gårdsobjekten, alltså ett hus man inte kunde gå in i.

Senare i dag visar jag bilder från Vackerbacka.

Otroligt vacker och lummig gård med kullerstensbeläggning.
Otroligt vacker och lummig gård med kullerstensbeläggning.
Husets är L-format, det här vetter inte mot huvudstråket Drottninggatan.
Husets är L-format, det här vetter inte mot huvudstråket Drottninggatan.
Då man tar sig in på gården ser till vänster ut så här.
Då man tar sig in på gården ser till vänster ut så här.
LHH_Smirnoffs
Dörren som syns längst borta på förra bilden.
Huvudbyggnaden sedd från annan vinkel.
Huvudbyggnaden sedd från annan vinkel.

 

6 reaktioner på ”Lovisa Historiska Hus, Smirnoffs hus

  1. Vackert. det gör inget att vi inte kunde titta in då den är vacker även utanpå också.
    Det är stor variation av arkitektur i Lovisa. Jag gillar det.

      1. Jag kan då inte förstå vad arkitekterna har för skönhetssinne. Inget alls.
        Jag menar inte att de ska kopiera gamla hus på punkt och pricka men de kunde ändå tänka på att det ska passa in.

Kommentera

