Lovisa Historiska Hus, blandade söndagsbilder

Här på Trädgårdsgatan fanns förr en liten kyrka inhyst.
Här på Trädgårdsgatan fanns förr en liten kyrka inhyst.

I det här huset fanns bland annat en metodistkyrka fram till 1960-talet.

Rätt svårt att fotografera vimmel, verkligen visa hur mycket folk som besökte bland annat producenternas marknad.
Rätt svårt att fotografera vimmel, verkligen visa hur mycket folk som besökte bland annat producenternas marknad.
Alla hus är inte med i LHH. Finns många fina gamla sådana som kunde visas upp. Vissa år håller ägarna paus, medan andra av olika orsaker valt att inte vara med i evenemanget alls.
Alla hus är inte med i LHH. Finns många fina gamla sådana som kunde visas upp. Vissa år håller ägarna paus, medan andra av olika orsaker valt att inte vara med i evenemanget alls.
På en av gårdarna såldes delikata muffins och små läckra chokladbitar som smalt i munnen.
På en av gårdarna såldes delikata muffins och små läckra chokladbitar som smalt i munnen.
Pingstkyrkan höll också öppet hus men jag hann inte in där heller. Fascinerades bara av en del av fasaden.
Pingstkyrkan höll också öppet hus men jag hann inte in där heller. Fascinerades bara av en del av fasaden.

Det här var alla bilder från Lovisa Historiska Hus i år. Hoppas jag har hälsan kvar för att kunna vara med också nästa sommar. Ett härligt evenemang som så många ska ha tack för – både anställda och frivilliga!

13 reaktioner på ”Lovisa Historiska Hus, blandade söndagsbilder

      1. Haha…jag själv kan äta sött när som helst. Även om nån skulle väcka mig ur min djupaste sömn. Jag skulle nog ätit upp minst det halva plåten. 🍦🍰🍫🍬🍨

      2. 😀
        Chokladbitarna, som inte finns på bild, var små bollar med smak av bland annat chili, lakrits och citron. Fanns även vanliga i mörk choklad och i ljus. De bara smalt i munnen…

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

