Fin kväll med god vän

I dag är det precis ett år sedan jag flyttade in här på Drottninggatan.
Femte september, som i och för sig är i morgon, skrev jag det här inlägget.
Sedan dess har rätt mycket hänt i min bostad.
Och i mitt liv.
Jag har överlevt, och dag och för dag kunnat ta mig vidare från katastrofen som jag trodde skulle knäcka mig totalt. Sommaren 2014 då mitt livs största kärlek tröttnade på mig och valde en annan.

Jag kommer ju aldrig att glömma den sommaren. Men jag lär mig leva med alla minnen. Och jag har fina vänner kvar från den tiden. Vänner som var våra gemensamma då och som fortfarande är vänner med både mig och ex-maken.
Under året som gått har jag lärt mig att de som kände mig då, de känner mig också i dag. Jag behöver inte förklara något för dem, inte försvara mig mot lögner och förtal. Jag behöver bara vara mig själv.

Sensommarkvällen var solig och varm. Det lilla glaset med aptitretaren Jägermeister ser ut som ett stort stop!
Sensommarkvällen var solig och varm. Det lilla glaset med aptitretaren Jägermeister ser ut som ett stort stop!
Och den här pepparbiffen var den absolut godaste jag ätit det här året. Potatisen orkade jag inte äta upp men det var inte heller lika viktigt.
Och restaurang Bellas pepparbiff var den absolut godaste jag ätit det här året. Potatisen orkade jag inte äta upp men det var inte heller lika viktigt.

8 reaktioner på ”Fin kväll med god vän

    1. Det senaste året har kort sagt varit mycket annorlunda. Jag har reflekterat över så mycket, åkt så mycket berg-och-dal-bana i känslorna… Svårt att förklara.
      Men känns också som om allt kanske ändå vänder mot det bättre nu. Jag har nytt mod, och försöker lyssna till mitt innersta.
      Därför hoppas jag min blogg är fylld av glädje om ett år.

Glad för varje liten kommentar – ha en fin dag!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.