Skyltsöndag, 13 september 2015

Ja, så var det då söndag igen!
Nu börjar jag publicera de skyltar jag hittade i Tallinn 13-14 augusti. Eftersom jag har sex stycken på lager från den staden publicerar jag två i dag. Räknar med att hitta fler roliga skyltar, planscher eller fyndiga texter på andra ställen under hösten – både hemma och i andra städer.

Här såg det ganska igenbommat ut då vi gick förbi, men något slags liv har här väl ändå varit på modern tid.
Här såg det ganska igenbommat ut då vi gick förbi, men något slags liv har här väl ändå varit på modern tid.
Utanför gamla stans mur går en livligt trafikerad väg. Vi satt på en bänk uppe i den lummiga parken när jag tog den här bilden.
Utanför gamla stans mur går en livligt trafikerad väg. Vi satt på en bänk uppe i den lummiga parken när jag tog den här bilden.

4 reaktioner på ”Skyltsöndag, 13 september 2015

  1. Gomorron! Kul att se utländska skyltar, även om jag inte fattar någonting vad det står på dem. Jo, den sista är ju vägvisning, förstås.
    Den första tycker jag om, sådär lagom gammal och mystisk!
    Man gör väl som man vill, med antalet skylt/ar. Jag har hittills tagit tre åt gången. Men det beror ju på tillgång och efterfrågan 😉
    Kram och skön söndag till dig ❤

  2. Ja, ettan har nog hängt där ett tag, men skylten är riktigt mysig på något sätt. Tvåan tackar jag för i fall jag har bilen med mig;-)

    Stort tack för att du skyltar:-)

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

