Skyltsöndag, den 11 oktober 2015

Dörren till en krog i Borgå.
Dörren till en krog i Borgå.

Det torde vara helt klart vad man serveras då man stiger in genom den här dörren.
Och då man druckit tillräckligt många stop kan man behöva gå på toa.
Men till den som jag skyltar om här är det lite väl lång väg för den ligger i Tallinn 🙂

Utedass, en bajamaja, i en park i Tallinn.
Utedass, en bajamaja, i en park i Tallinn.

16 reaktioner på ”Skyltsöndag, den 11 oktober 2015

  1. Skit samma! Jag dricker inte alkoholhaltig dryck sedan 28 februari 2014, och röker inte sedan 22 april samma år.
    Svante

    1. Och jag dricker inte heller öl 🙂 … men däremot nog vin. Har heller aldrig rökt, förutom några festbloss i ungdomen. Klarade aldrig av att ta halsbloss och tyckte inte det var gott med cigaretter heller 🙂

      1. Efter att jag slutade dricka omkring 8 till 10 burkar folköl om dagen, och Whiskey någon gång då och då, har jag inte känt något behov av dessa drycker. Jag kallar mig inte för absolutist, för skulle jag vilja ta en Whiskey, eller liknande så kommer jag att göra det. Röka däremot kommer jag aldrig att börja om med, och hade jag vetat hur lätt det var att sluta, hade jag gjort det för länge sedan. En av fördelarna med att inte dricka öl är viktminskningen, från 96 till 69 kg.
        Svante

  2. 😀 Tallinn är så fint … eller jag vet inte riktigt då jag enbart var runt i den gamla delen … ja, och några skritt utanför … men iallafall. 😉

  3. Sonen, som har stuga på Åland, eller rättare sagt det är hans sambos stuga, köper ofta öl med sig hem och när vi var hos dem nu senast fick vi smaka flera sorter. Jag är ju ingen ”ölare” så jag kan inte uttala om hur det var. För mig går det lika bra med en vanlig lättöl.
    Hoppas att du har en fin söndag! Här skiner solen så fint och jag ska passa på att gå ut en sväng.
    Kram, Ingrid

  4. Toitoitoi, säger man i sångar-operavärlden i stället för ”lycka till”. Vet inte alls varifrån det kommer. □ □ □ Jag klarar inte heller av öl, men rödvinssmuttade och något glas likörkaramell sitter bra då och då…

  5. Jag är inte förtjust i öl och de jag druckit under åren går att räkna på ena handens fingrar. Ett glas rött däremot tackar jag inte nej till 🙂 Har aldrig varit till Tallin och tycker det är intressant när du berättar om staden.

  6. Helt klart in bästa skyltning ever!
    Å dessa roliga ToiToi toaletter finns även i Lettland. Har faktiskt besökt en sådan vid stranden i Jurmala utanför Riga och var överraskad hur kliniskt ren den var. Det fanns t o m toapapper.

    Stort tack för att du skyltar!

    1. Har inlägget för nästa veckas söndag klart redan och då länkar jag åter till dig. För det är ju tack vare dig och Pumita (hette väl så?) som jag började med det här.
      Kul är det!

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

