Hur galet som helst, del 12

… skulle det väl kännas att glida runt i den här bilen!
Att hyra den för en timme lär inte ens vara dyrt.
I går forslade den kunder från lokala hotellet till en plats utanför centrum där det arrangerades en konsert.

Inte så lätt att ta sig fram i korsningarna med den här, men bra gick det!
Inte så lätt att ta sig fram i korsningarna med den här, men bra gick det!

Del 11 i serien finns HÄR.

15 reaktioner på ”Hur galet som helst, del 12

  1. Haha… Jag har ju åkt en sån. 2 gånger faktisk. Först var det på en födelsedag kanske var den tom med på min födelsedag. Men andra gången när jag beställde taxi. På morgonen. Och gled en sån upp bredvid mig. Jag backade för jag tänkte att jag väntar ju på en taxi. Men han backade han med. Vi höll på lite så, till slut klev han ur och frågade om det var jag som beställde en taxi? Det var ganska kul.

  2. Tror det eller ej – jag har faktiskt åkt i en sådan limousine en gång från Operakällaren hem till mig. Nu var det mitt i natten så jag hoppas att ingen såg mig. Det var på mitt förrförra jobb och min dåvarande chef tyckte att eftersom han bodde åt mitt håll så kunde han släppa av mig i Täby. Turen gick även förbi Sollentuna, där en annan kollega släpptes av först.
    Å det var galet och totalt dekadent. Påminde mycket om Las Vegas. Å jag minns att det inte var ett dugg billigt med tanke på allt som bjöds ombord. Men det var ju inte jag som betalade…

    1. En upplevelse, hur som helst 🙂
      Här i Lovisa tror jag att många tänker att limousinen är dyr att hyra men det lär den som sagt inte vara. Om man är ett gäng på 6-8 personer har vem som helst råd med en liten tur – festligt och annorlunda om man så vill!

  3. vi åkte spårvagn till vårt bröllop 🙂

    (I somras var jag på Irland, gick förbi en kyrka innan katolsk bröllop, en av gästerna stannade bilen precis bredvid mej. Kvinnan gick ut och slängde bildörren på mitt lår… stort blåmärke 😦 )

  4. Har aldrig åkt en sådan, men kört sådana har jag gjort. Man kan inte tro att sådana människor finns.
    Svante

      1. När jag körde var det inte billigt att åka med Limousin. Fast det var ju på 70 talet.
        Svante

  5. Vi har en här i stan som äger en sådan och åker runt i…Micky Dee i Motorhead…jo…speciellt att åka i sådana.
    Vi byggde ju sådana när jag arbetade på Volvo Personvagnar…vi fick minsann bygga om en biltvätt på området för att kunna tvätta den innan leverans…gick inte att komma ut pga väggar och annat efter en biltvätt.
    Kul att köra en sådan.

    Ha en fin Söndag. 🙂

  6. lade in ansökan till jobbet om dom inte ville skjutsa oss i en sådan när vi skall på kryssning snart…fick inte riktigt något ordentligt svar 😀

    1. Den är faktiskt inte dyr för en timme i stan om åtta delar på det, om jag fattade allt rätt. Däremot vet jag inte vad det kostar att hyra den från Lovisa till Helsingfors. Men bra idé – hoppas du får svar av arbetsgivaren 🙂

Kommentera

