Skyltsöndag, den 8 november 2015

Tack fru Månsson för bilden!
Tack Fru Månsson för bilden!
Min bloggvän Fru Månsson från Sverige har skickat den här bilden till mig. Stort tack för den ❤
Hon skriver att den är tagen i Imatra 2011. Hon brukade åka dit varje sommar då hon var barn men 2011 var första gången på 16 år hon besökte Finland.
Det jag gillar mest i bilden, så där humoristiskt sett, är att det är 2,5 km till Alko (svenska Systembolaget), men bara 80-300 meter till diverse annan slags kultur och till olika företag 🙂

Förra bilden i serien finns här. Jag har inte länkat till alla skyltar jag publicerat förr, men de hittas om du går tillbaka och letar efter de inlägg jag gjort under söndagar de senaste veckorna och månaderna.

Och du – om du vill bidra med roliga skyltar till min blogg eller med brunnslock, fina fönster, vackra väggar – gör det, jag blir så glad! Min adress är carita (at) sulo.fi.

19 reaktioner på ”Skyltsöndag, den 8 november 2015

  1. Kul med sådana skyltar tycker jag. Mycket kultur inom räckhåll. Jag kan gissa vad flera av skyltarna betyder på svenska men den längst upp till höger går jag bet på.

  2. Glömmer alltid fota skyltar när jag är ute….men nån gång så 😉
    Fin skylt där…..bra reklam för den viktigaste delen av svensk handel 😉

    Ha de bäst.

  3. Skrattade gott åt den skyltdjungeln. Alko skylten sitter ju ensam åt det hållet. Men du, kul att man skyltar för Systembolaget i Finland, nå’t som inte skulle hända här.
    Kul att du fortsätter skylta!

    1. Vi får tacka Fru Månsson för den! Fina och roliga skyltar finns det gott om, vi måste bara ha ögonen öppna och kameran beredd 🙂
      Kram!
      Ps. går det att köpa/beställa dina ljus till Finland?

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

