Trädgårdstips, del 3

Blir fortfarande väldigt glad av att se bilderna jag tog på mässan i Tammerfors. Där var en avdelning jag gillade särskilt mycket. Tipsen som finns i del ett och i del två är därifrån, liksom också de här hjulen.

I går jobbade jag ett par timmar med att kategorisera mina inlägg. Nu har ni som är intresserad av trädgårdstips lätt att hitta alla dem. Och ni som vill se alla mina fina fönster, söndagsskyltar eller vackra väggar hittar också dem via startsidan.

Ska göra ytterligare några kategorier som lyfter fram Lovisa stad, Öppna trädgårdar, Lovisa Historiska Hus, julhemmen och eventuellt något annat.

Läckra färger och jag faller alltid pladask då jag ser en tegelvägg.
Läckra färger och jag faller alltid pladask då jag ser en tegelvägg.
Placera växten i en gammal konservburk som målas i en fin färg, och låt det gröna slingra i väg.
Placera växten i en gammal konservburk som målas i en fin färg, och låt det gröna slingra i väg.

20 reaktioner på ”Trädgårdstips, del 3

  1. Läckert! Trädgårdsmässan äger rum i Stockholm nu i helgen. Är nästan på G att besöka mässan. Blev lite sugen efter dina inlägg måste jag säga:-)

  2. Ja det var väl gott med färger och idéer. Så många roliga idéer för dej att förverkliga.
    Jag är inte själv kreativt lagd, känner att jag ofta reagerar på andars idéer med tanken, ja tänk att man inte kommer på sånt, det ser ju ganska lätt ut egentligen. Njuter mer av andras kreativitet än att försöka själv vara det. Bara godkänna och tycka om hur man är lagd.
    Jag tänkte på dej i helgen när jag igen hörde om ett par som sedan många år separerat, hittat tillbaka till varandra. Det gick till så att hon tog mod till sej och skrev ett ärligt brev till sin ex-make, där hon frågade om han tänker på henne och saknar henne lika mycket som hon saknar honom. Och att hon fortfarande älskade honom och var villig att förlåta och jobba på deras relation. Han svarade genast att han aldrig hade vågat drömma om att detta skulle vara möjligt. Nu skall de gifta sej i sommar.
    Så du ser, vad som helst kan hända i livet. Du träffar säkert en härlig människa en vacker dag, och så kan ni två njuta av denna vackra trädgård som ni bygger upp tillsammans.
    Ha det så gott nu. Och nu blir det helg, det betyder fredagsfika hos oss!

    1. Jag vet inte om jag förverkligar så mycket av det här – delar bara med mig av sånt jag såg på mässan.
      Är själv i viss mån kreativ, men mer lagd åt att skriva – det där med handarbete är inte min starka sida, och ofta hyllar jag andras idéer men skulle inte ha kommit på dem själv 🙂

      Tack för alla tankar du delar med dig av här.
      Klart att jag hoppas att det finns någon där ute som älskar mig sådan som jag är – finns han inte så får det vara 🙂
      Ha en skön fredagskväll!

  3. Det här kallar jag väggkonst – i varje fall konst! Gamla cykelhjul kan användas till mycket, har jag märkt. Och härliga färger också. men man skall nog vara noggrann med platsen. Hos oss skulle det inte alls gå…

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

