Arkivet – februari 2012

Så här såg det ut utanför redaktionen på gamla stället vid Alexandersgatan där Östra Nyland fanns 2012.
Så här såg det ut i början av februari utanför redaktionen på gamla stället vid Alexandersgatan där Östra Nyland fanns 2012.

I dag heter tidningen Östnyland och Lovisaredaktionen finns på en annan adress.
Men den här bilden ville jag bara visa för att meteorologerna hade hotat med snö till den här dagen, inte mer än fem centimeter men ändå… den 25 april!

Än har vi inte fått snö i Lovisa men jag har sett bilder på Facebook från orter i västra Finland som låg under ett vitt täcke.

Så få nu se om snön hittar till oss också under dagens lopp.

*sjunger* Jag tror, jag tror på sommaren, jag tror, jag tror på sol igen…

17 reaktioner på ”Arkivet – februari 2012

  1. Åkt buss i eländigt snöväder från Vasa. Nu strax söderom Tammerfors, snöblandat regn, men bara små färska snöfläckar här o där.

    1. Nåja, det här var en arkivbild från februari men på många håll fick man snö i måndags i Finland, och i Stockholm lär det ha kommit snöblandat regn och hagel…
      Njut du i solen 🙂

  2. Solen värmer om! den visar sig. Annars hade vi mycket hagel och ett tunt vitt täcke ute. Tvära kast är det just nu men det kan bara bli bättre eller hur. 😀

    1. Jag tycker lika – men när man inte har något att säga till om då det gäller vädret… i dag tisdag, +4 och ihållande regn. Men dom lär ha haft +16 i Tohmajärvi som ligger bra längre norrut och +10 i Kuopio…

Kommentera

