Har glömt att visa…

… bilder på de blommor jag köpte på mässan i Tammerfors för snart två veckor sedan.
En engelsk doftpelargon. Doftade väldigt starkt då jag köpte den och hade den i bussen. Här hemma har doften avtagit, men då jag plockar bort vissnade blad och gnider fingrarna mot de friska gröna kommer den ljuvliga doften igen. Så det är bladen som doftar, inte blommorna 🙂

Engelsk doftpelargon. Har den också något annat namn?
Engelsk doftpelargon. Har den också något annat namn?
Minns hur jag för några år sedan fick en begonia att blomma långt in på hösten. Blommorna hängde i klasar :-)
Minns hur jag för några år sedan fick en begonia att blomma långt in på hösten. Blommorna hängde i klasar 🙂

22 reaktioner på ”Har glömt att visa…

  1. Har läst lite tillbaka. Väljer att kommentera här enbart. Vackra blommor, gillar pelargoner. Även begonior, men de skräpar mer. Annars är de mäktiga.
    Underbart väder vissa dagar. Men kyligt i vinden, så inte riktigt balkongväder här ändå.
    Jag kommer att krympa min bloggning. Ger mig iväg på retreat på lördag. Ska bli skönt, faktiskt. Så får vi se hur det artar sig.
    Kram och må så gott ❤

    1. Vad härligt det låter med retreat. Allt har sin tid. Ibland bloggar man mer, ibland mindre.
      Snart har vi nog lite varmare dagar både hos dig och hos mig.
      Onsdagskram min vän ❤

  2. Fina blommor! Förr hade man alltid minst en begonia i fönstret och det finns så många sorter. Det var länge sedan jag hade en. Det får jag ändra på….

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

