Jag blir så trött…

Med den är symboliska bilden vill jag säga att vi ska det vackra och kunna glädjas åt det, även om det ibland är någon annan som det går bra för.
Med den här symbolbilden vill jag säga att vi ska se det vackra och kunna glädjas åt det, även om det ibland är någon annan som det går bra för.

… på alla avundsjuka människor som det tycks finnas.
Jag blir så trött på dem som baktalar andra, som sprider falska rykten och som skapar intriger – ofta för egen vinnings skull.
Den som blir utsatt för förtal har svårt att värja sig. Det är ju omöjligt att ”springa runt på stan” och försöka rätta till saker och ting då du aldrig vet vem som sagt vad åt andra människor.
Jag brukar försöka lita på att det finns någon högre makt som ser till att sanningen alltid till slut kommer fram. Det måste finnas något slag av rättvisa i vår ofta så kaotiska värld.

Jag blir också trött på människor som inte kan tåla se andra lyckas. Om jag vet att jag är särskilt duktig på något och vill lyfta fram det, då önskar jag att andra människor också ska se det och stötta mig i min entusiasm. Så vill jag själv agera, jag vill uppmuntra och pusha andra så gott jag kan.

Endast genom att samarbeta och stödja varandra såväl på jobb som på fritid kan vi utvecklas och gå framåt.
Vem mår bra av att sätta krokben för andra eller av att sprida rykten som saboterar saker och ting för den som har modet att gå sin egen väg. Hur många entreprenörer finns det inte som tvingats se sina drömmars idéballonger pangas av avundsjuka rivaler?

Men skam den som ger sig.
Tack för ordet.

35 reaktioner på ”Jag blir så trött…

  1. Carita, var stark! Det finns ALLTID PUCKON där ute- som man aldrig kommer att förstå sig på. Men det är min fulla övertygelse att dom får igen det på något sätt. Det är jag säker på.
    Så var stark- du klarar det du bestämmer dig för- oavsett vad andra säger eller gör.!
    stor kram

    1. Tack min fina vän! Jag brukar få styrka just den här vägen, då jag vågar skriva av mig och säga som det är. Känns nu som att motgångarna får räcka, det är två år sedan skilsmässan, jag vill gå min egen väg och INGEN ska stoppa mig.
      KRAM!

      1. Carita, du GÅR din egen väg. Försök att skita i folk. Jag vet att det är lättare sagt än gjort, men det tar så mycket onödig energi. Så fortsätt på den väg du valt! Jag och Lennart hejar på dig för fullt!

      2. Jo, jag vet… de där som inte vill mig väl är hemska energitjuvar. Ibland är jag rejält less på dem. Sedan reser jag mig åter och dammar av kläderna.
        Hälsa Lennart från Adrian och mig – vi ger inte upp!

  2. Jag tror, ärligt talat, att en del mår bra själva, av att kasta skit och slänga ut krokben. Dessa personer bara ÄR sådana, går aldrig att göra om.

    Ensam är inte alltid stark, men oftast. Och du har Ordet som gåva, du kan skriva av dig.
    Sedan har du en positiv inställning. Precis som du, gläds också jag av att det går bra för andra 😉

    Det gäller att omge sig med de goda vännerna.
    Kram ❤

    1. Det stämmer – man ska omge sig med dem som stöder och förstår.
      Jag tror att du och jag är rätt lika.
      Och att skriva av sig lättar – det gäller ändå att vara lite försiktig där också, för jag vill inte peka ut de personer som inte tycker om mig.
      Fredagskram ❤

  3. Märkligt att alltid det onda som sprider sig likt löpeld. och man köper rakt av allt lögn med. Men sanningen får alltid svårt mothugg. Undra varför är människorna funtade på det sättet.
    Lätt för oss att säga att skit i dem, men det är ju så ändå. Skit i dem. lyckas istället i allt. så att de kan bli ännu grönare av avund. Måla en tavla av dem gröna tomtarna.
    Kram! 🙂

    1. Jag försöker tänka att kan ont spridas, så kan också gott spridas.
      Jag vill vara den som stöttar andra. Klart man kan känna ett sting av avundsjuka ibland, det är bara mänskligt. Men jag vill vara glad då andra lyckas, det finns plats för alla talanger på jorden.
      Det där med att måla en tavla med gröna avundsjuka tomtar var en rolig idé 😀
      Kram!

      1. Hoppas att jag får se tavlan. 😄
        Du är stark och en sann optimist. Förutom när du kommer till vädret. 😂😍

  4. Begriper mig inte på sådana människor. Vad vill de komma med? Har själv blivit utsatt, och förstår inte vad allt kommer ifrån? Bara till att sätta dövörat till och hoppas att karman gör sig rättvis mot de ”elaka”.

    1. Jag hoppas också på rättvisa, och att de människor som känner mig och mitt sanna jag ska se mig.
      Och att de som vill trampa på andra någon dag skulle få så pass bra självkänsla och börja må bättre så att de inte behöver trycka ner andra.

    1. Det värsta är ju att det alltid kommer att finnas människor som håller på med förtal och intriger, folk som är fruktansvärt avundsjuka och missunnsamma…
      Så vad gör man? Håller låg profil och är tyst om sina talanger? Slutar drömma?
      Nej, man biter ihop och kämpar vidare och hoppas någon gång kunna ropa JIPPII för att en dröm blivit sann.

  5. Carita..
    jag tycker du är en jättefin och trevlig tjej fast vi nyss börjat lära känna varandra..
    Du skriver fina och läsvärda inlägg och har en jättetrevlig blogg..
    Lätt att säga kanske men strunta i alla elaka baktalare och lögnare det har jag äntligen lärt mig..
    Jag håller på dig.. så lyft på hakan och var stolt över den du är..
    ha en riktigt fin helg så hörs vi snart.. Kram Nicki

    1. Tack för dina fina ord! Det är det här som är så fint med bloggen – man får vänner här också, fastän man kanske aldrig träffar dem IRL.
      Då jag är ledsen brukar jag skriva av mig och responsen lyfter mig.
      Helgen ska jag tillbringa med vänner, vi ska babbla en massa och stötta varandra och jag ska berätta för dem vad som tynger mig.
      Kram till fina dig!

  6. Ja, man får träna upp sig på att kunna strunta i det. With a little help from my friends.

    Belöningen är att man kan jävlas med såna människor genom att bara skita i dem. Win-win: själv kan man känna sig generös (kanske t o m lite ädel 😉 ) – och de blir galet frustrerade.

    1. Det krävs mycket övning och tålamod då man ska strunta i skitsnack. Men man lär sig alltid något. Blir starkare för varje gång.
      Och som sagt, jag försöker lita på det där med att allt ordnar sig.
      Man får bönesvar.

  7. Min man kunde det. Han struntade fullkomligt och högaktningsfullt i andras skitsnack och gjorde det han ville göra.
    Ger dig inte! Det är ditt liv och ingen annans. Punkt, slut och styrkekram! 😀

    1. Egentligen är det kanske bra att få lite ”stryk” ibland. Då vaknar man och får en lagom dos av ettrighet i sig och orkar kämpa vidare för att visa att man kan, att man orkar och att det är, som du säger – mitt liv.
      Tack och kram!

  8. Mitt i prick! Otroligt bra formulerat!
    För visst är det så. Vi vill ju ha uppmuntran istället för att mötas av avundsjuka.
    Tack för ett otroligt bra inlägg!
    Varm stor kram! ❤

    1. Och tack till dig med, som ger mig uppmuntran på det här sättet.
      Tänk och fler tänkte och fungerade som vi 🙂
      Då jag skrev det där var jag frustrerad, ledsen och uppgiven. Men att skriva av sig och sedan få stöd av andra hjälper.
      En stor valborgskram till dig ❤

  9. Vilken vacker bild och tänkvärda ord. Tyvärr är det nog så att de människorna som spär på, inte mår bra själva. Fast jag vet att det inte är någon ursäkt. Kram på dig och en bra helg! Ps. Jag tror också alltid att rättvisan segrar till slut trots alla krokben som finns på vägen Ds.

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

