På sommaren spelar man hockey!

… och i dag är det dags! VM i hockey börjar i Ryssland om nu någon råkat missa det 🙂

Ute gassar solen. Vi har högsommarvärme och jag köpte en hängpelargon till balkongen. En del av min rekvisita inför hockey-VM gästspelar bara i krukan :-D
Ute gassar solen. Vi har högsommarvärme och jag köpte en hängpelargon till balkongen. En del av min rekvisita inför hockey-VM gästspelar bara i krukan 😀

Jag är taggad till max som vanligt!
Flaggan som syns på bilden är en sådan där som vi på finska kallar ”rälläkkä”-grej. Den för ett jäkla oväsen när man låter flaggan snurra runt på stången 😀
Sedan har jag min lilla minihockeygubbe och förstås en stor Finlandsflagga att vifta hejvilt med.

14 reaktioner på ”På sommaren spelar man hockey!

  1. Visst ja, ishockey-VM har börjat. hade det varit EM eller VM i fotboll så hade jag vetat, men ishockey är inte riktigt min grej. Å jag brukar också dekorera både mig själv och min novemberkaktus när mästerskapen äger rum.

      1. Det gör inget om det går dåligt i grundserien – bra att få nån smäll då.
        Senare är det vinna-eller-försvinna som gäller.
        Och Sverige behöver ju ditt heja-heja!

    1. För Finland har det gått bra hittills, två segrar, i dag står USA på tur. Men det är ju bara grundserie och ett lag måste förlora en gång, tror jag. Sällan något land gått obesegrat från början till slut. Eller var det så för Kanada i fjol?
      Men om du menar med vädret så har vi haft +24 i dag och samma utlovas till i morgon 😀

Kommentera

