Dessa små härliga solar…

… som av många kallas ogräs. Maskrosorna – de får symbolisera solen som värmt oss de senaste dagarna och solen som jag ser att finns i mitt liv, trots att det hänger en del moln över en också. Det har knappast gått någon förbi att vi har samarbetsförhandlingar där jag jobbar. Men jag ordar inte mer om det här på bloggen. Jag vill att arbetsfred råder och att förhandlingarna som precis har börjat inte på något sätt störs.

Glada små solar.
Glada små solar.

Vad som än händer i framtiden vågar tro på den.
Jag har klarat så många motgångar det senaste två åren.

Det enda som känns tråkigt just nu är att jag inte kan berätta om allt det positiva som hänt. Om jag har lärt mig något de senaste två åren är det, tyvärr… att inte vara så spontan här på bloggen.
Inte innan jag vet att ingen kan förstöra det som känns bra för mig.

Vet ni… jag vill att det här ska bli mitt livs bästa sommar 🙂

23 reaktioner på ”Dessa små härliga solar…

  1. ..hoppas jobbet fixar sej,på ett eller annat sätt…
    Och massor massor med lycka till på vad det än är som inte skall berättas om än,detta kommer att bli en helt suverän sommar!! ❤

  2. Maskrosor är totalt underskattade. Jag gillar dpm skarpt! Dessutom kan man ju göra vin av dom också har jag hört;-)

    PS. Bra att du har lärt dig att hålla ditt privatliv utanför sociala media. Det tog ett tag, men bättre sent än aldrig;-) DS.

    1. Ja, jag har också hört att man kan göra vin av maskrosor. Har aldrig själv testat, däremot nog tillverkat vin med hjälp av torkade frukter m.m.

      LITE personlig önskar jag kunna vara på bloggen, men vissa saker vågar jag berätta först då jag vet att ingen kan ta det fina ifrån mig.

    1. Livet går ju upp och ner och jag säker på att jag möter motgångar hela vägen fram till min sista dag. Men det går att styra livet själv också, att välja rätt vänner, fokusera på det positiva och ha en tillit till att livet bär.
      Kram min vän ❤

  3. Maskrosor har jag inte sett ännu, är det det en ny eller gammal bild?
    Och vet du, jag hoppas också att du får en underbar sommar. 🙂

  4. ”Dessa små härliga solar” – tänkte jag idag också. Gick längs byvägen som var kantad av solarna. Koncentrerar mig på allt det vackra nu. Förlorade en vän och det gör ont i själen och hjärtat men naturen helar. Det tror jag på.
    Ska göra allt för att få en riktigt bra sommar också. Ha det riktigt gott!

    1. Lugnet i naturen helar, det kan du lita på. Allt har sin tid, och sorgen behöver ta sin del. Det går inte att forcera fram lycka eller ens det där som många känner är ett måste, att visa att man orkar, att man biter ihop och är duktig. Det måste man inte alls vara.
      Men bit för bit, minut för minut, dag för dag blir allt bättre.
      Då man lämnar över allt till nån annan, en högre makt om man så vill tänka… ger upp på det sättet. Då brukar mycket ordna sig.
      En stor kram till dig!

      1. Du har rätt. Hamnade i en bottenlös sorg när min man dog. Det tog 2 år innan det blev bättre. Kunde inte släppa honom. Det är just det som är viktigt, att släppa det eller som du skrev att lämna över till ”vad man nu vill kalla det”.
        Tack för kramen, kramar tillbaka!

      2. Så ledsam att höra om din förlust 😦
        Min man dog ju inte och jag har aldrig önskat honom död fastän någon illvillig tunga påstod nåt sånt för ett par år sedan.
        Vi är vänner i dag han och jag, det räcker bra för mig.
        Nu överlämnar jag en massa andra svåra beslut i Gubben Guds händer. Man klarar liksom inte allt själv och man måste inte göra det heller.
        Kramar!

Kommentera

