Så här går dagarna…

… eller närmast kvällarna.

Maskerad. Beror på hur du uttalar ordet. Har jag maskerat mig eller är jag på maskerad? :-D
Maskerad. Beror på hur du uttalar ordet. Har jag maskerat mig eller är jag på maskerad? 😀

Har tagit bilden själv. Så det är helt onödigt att tro att jag har nån spännande kompis här hos mig 😉

Det är alltså hockey-VM som gäller, då jag inte är på jobb.
I kväll lite segt mot ”blåbäret” Ungern, men kanske det lossnar snart. 1-0 ledning för Finland när jag skriver det här.

Heja heja blåvitt!
Heja heja blåvitt!

Fredag-lördag-söndag är jag ledig. Då ska jag läsa ikapp mig på vännernas bloggar. Har också tid hos frissan – så skönt det ska bli!

Har en del roliga planer för semestern som börjar den 4 juni. Förhoppningsvis mer om det senare!

22 reaktioner på ”Så här går dagarna…

  1. En rolig och annorlunda selfie. Gillas mycket.
    För övrigt säger jag blåbär är en nyttig frukt med mycket oväntad inre styrka. Full av järn. Heja Ungern. 😂

  2. Godmorgon Carita..
    Ja det är väl både och du har maskerat dig och är maskerad..

    Hockey ja jag tittar också och i år verkar Sverige vara ett blåbärslag också..
    Våra proffs hade tydligen ingen lust att ställa upp bara några få..
    Så killarna som spelar för Sverige just nu gör väl så gott dom kan..
    Men dom är inga proffs..

    Lite konstigt fenomen att dom svenska proffsen nobbar vm
    men i andra länder så ilar killarna hem suck inte mycket
    att göra något åt men jag säger Heja Finland 🙂
    Kram Nicki

    1. Jag har heller aldrig förstått proffsen som nobbar. Om jag förstått saken rätt tycker finländare det är en ära att få spela för landslaget.
      Men Sverige brukar klara sig då det riktigt gäller så vi hejar på där också!
      Kram!

      1. Håller med dig förstår inte heller att dom nobbar.. ja alla andra länder så verkar det vara så att dom tycker det är en ära men tydligen inte för Svenskarna i alla fall inte i år..
        Min sambo sa att när det blir frågan om OS då vill dom minsann tävla för Sverige för då får man bara vara med för och tävla för sitt eget hemland.. ja visst hejar jag på Sverige men jag kan också se när dom är dåliga och Finland verkar otvivelaktigt vara bättre i år.. Kram!!

  3. Gick ju vägen för Finland 2-0 🙂 Men det såg ut som att det var motigt för dem!Såg hela så. Ikv kommer ESC semifinal 2. Vet ej om jag ska se. Men hockey blir det senare i veckan!

      1. Aj-aj, reumatism är inte kul 😦
        Men det blev ju en rolig diskussion det här ändå på sätt och vis 🙂
        Jag började undra om jag själv hade drömt om matchens slutresultat! Hahaa 😀

Kommentera

