Fina portar/dörrar, del 4

I den här serien har jag i fortsättningen inte bara grindar och portar utan också dörrar, så får jag lite mera bredd på det hela. Visar nu två bilder som jag tog i Strömfors då jag var där i mitten av april.

På startsidan under rubriken Kategorier hittar du alla grindar och portar. Där finns också Fina fönster, Hur galet som helst, Glad måndag, Skyltsöndag och andra serier.

Gamla brandstationen i Bruket.
Brandstationen i Bruket. Är inte helt säker på om den används längre.
Två vackra portar i huset Armonlinna.
Två vackra portar i huset Armonlinna.

Huset ser ut så här på en bild från Nylands förbund, foto Tuula Palaste-Eerola.

21 reaktioner på ”Fina portar/dörrar, del 4

    1. Tack! Det finns många sådana – kolla runt där du bor och ta med en sådan som symbolbild i din blogg om du vill. Dörrar kan ju symbolisera så mycket, någon dörr stängs, andra öppnas, livet tar nya vändningar.

  1. Dom var fina Carita..
    Alla dörrar grindar väggar med mera pryder sin plats både i verkligheten och i din blogg..
    För utan din blogg skulle vi ju inte få se dom alls.. Ha en underbar helg nu det är ju tydligen pingst nu också det hade jag ingen aning om 🙂
    Kram på dig // Nicki

    1. Hade också nästan missat det där med pingsten… tack för att du påminde mig 🙂
      Kul om mina serier på bloggen uppskattas, ibland skulle jag vilja vara mer personlig. Det är ju så anonymt med fönster, väggar, grindar och sånt…
      Tids nog kanske jag kan berätta mer om mitt privatliv.
      Kram!

      1. Fniss verkar som ingen visste att det var pingst men det är ju numera bara som en vanlig helg jag vet inte ens om det alltid är lördag och söndag eller om det varierar 🙂
        Ja jag tycker om dina serier dom är jättefina..
        Och gör som jag ge bara ut ditt privata när det gäller små vardagliga saker eller sådant som ingen kan vända emot dig.. Hoppas din helg varit bra min var lugn nästan tråkig blev ju lite höst grått och kallt igen.. Ha en fin början på veckan nu kram!!

      2. Du har rätt – man vill ju gärna dela med sig av det roliga privata och jag gör det sedan då ingen kan gå åt mig – alltså förstöra något för mig.
        Måndagskram!

      3. Skönt att höra du är en fin människa av det lilla jag vet tycker jag och ingen har rätt att såra eller skada dig… Kram Nicki

      4. Jag vill alltid tro gott om andra, så jag har vandrat ganska blåögd genom livet.
        Tyvärr tvingas man inse att alla inte önskar en det bästa, men jag vill fortfarande ha kvar tron på det goda, samtidigt som jag försöker tänka efter lite… NÄR kan jag berätta sådant som jag är glad över, åt VEM kan jag säga det osv.
        Kramar!

      5. Jag har varit likadan trott gott om alla därför blir jag så otroligt ställd och chockad när jag blir sviken.. Jag har nog varit otroligt naiv också men har börjat lära mig att egentligen kan man inte lita på någon..
        Så var försiktig ge bara ut info om dig själv som ingen kan vända emot dig..
        Jag har fått höra av många att jag är som en öppen bok så numera har jag slagit igen den boken.. För det mesta på nätet berättar många allt jag gör det inte.. Men sånt du är glad över kan du väl berätta bara det inte är för privat.. Du får prova dig fram men var försiktig… Kram!!

      6. Det är tråkigt att man måste sluta sig och inte kan dela med sig av sånt man är glad för eller känner förväntan inför…
        En del riktigt nära och kära vågar jag prata med – det skulle ju vara outhärdligt annars.
        Vi har mycket gemensamt du och jag – kul att vi hittat varandra här i bloggosfären!
        Kram!

      7. Håller med dig att vi har mycket gemensamt och skönt att du har nära och kära precis som jag.. .
        Jag ska göra ett inlägg om banker imorgon är mycket förgrymmad på Nordea just nu grrr.. Kram!!

      8. Ja jag ska verkligen byta frågan är bara till vilken.. Dom borde dessutom skicka sin personal på charmkurs 😦 Kram!!

  2. Guuuud, jag får sådana flashbacks när jag ser de trähusen, från när jag var barn … doften i sommarvärmen sitter fortfarande kvar i sinnet. ❤

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

