Trippeltrevlig måndag!

I morse var jag lite nere… finns så många frågetecken kring framtiden.
Men så tog jag ett snack med kraften jag tror på.
Det är bara att ge sig. Man kan inte klara allt själv och man måste inte orka ensam med allt.

När jag öppnade Hufvudstadsbladet fick jag första glada överraskningen. Tidningen har hakat på mitt tema med Glad måndag! 🙂

Helt säker på att Hbl fått idén från min blogg är jag nu ändå inte... :-)
Helt säker på att Hbl fått idén från min blogg är jag nu ändå inte… 🙂

Lunchpausen blev också varm och fin! Min vän Dimi och jag toppade den med kaffe och kaka.

Kladdkaka med LITE vispgrädde, och äppelkaka där bakom.
Kladdkaka med LITE vispgrädde, och äppelkaka där bakom.
En teckning av Dimi.
En teckning av Dimi. Tack för den ❤

Berättelsen bakom den här teckningen som jag fick av Dimi är också otroligt fin och symbolisk. Då kristna i Bulgarien inte kunde fick tala öppet om sin tro använde de sig av symboler.

Moses stentavla blommar.
Moses stentavla blommar.

Under dagens lopp fick jag två samtal som gjorde mig hoppfull.

När jag kom hem såg jag att min krukväxt Moses stentavla blommor.
Blev slutligen en fin dag med många symboliska drag.

 

21 reaktioner på ”Trippeltrevlig måndag!

    1. Har haft motgångar också men väljer att inte fokusera på dem. Jag har bestämt mig för att den här sommaren ska bli så bra som jag kan göra den till.
      Kram och solsken till dig!

  1. Klart dom har knyckt din ”Glad Måndag”. Synd bara att du inte har patenterat temat;-)

    Dimis teckning ser ut som ett broderi. Gillas:-)

  2. Allt går upp och ner, vi får helt enkelt acceptera detta! Efter en lång tids berg-och dalbana så har jag i alla fall lärt mig att vid dippar så kommer det senare även uppgångar, även fast man kanske inte tror det under den värsta stunden! Gäller alltså att hålla ut under de tråkiga stunderna, solen kommer fram förr eller senare:)

    1. Så här är det. Och då man varit med om det värsta, såsom plötsliga och chockerande dödsfall, skilsmässor eller vad annat som helst som gör att man åker ner i en dal… så kommer man stärkt ur det hela om man orkar kämpa sig genom det.

  3. Härligt att det blev en fin dag. Tur att du skrev att det fanns en kladdkaka under grädden 😀 Läcker!
    Riktigt kul med tidningens ”glad måndag”. Någon måste ha sett din blogg 😉

Kommentera

