Fina dörrar, del 5

Har som ni märkt breddat kategorin Fina grindar/portar till att även omfatta dörrar. Den här finns på Postbacken i Illby i Borgå.

En liten stuga.
En liten stuga.

… och på avstånd ser den idylliska stugan ut så här.

Sommarskir grönska.
Sommarskir grönska.

Försöker njuta av sommaren fastän det är tungt att vänta på besked om jobbet. Över tre veckor av ovisshet ännu… Nåt slags besked kommer då, och så länge som samarbetsförhandlingarna pågår bör alla få den arbetsro som de kräver.

Senast i augusti vet alla vad som händer med deras jobb. Men om det är i början eller i slutet av augusti vet jag inte.

Bloggandet lider också då jag inte vet vad jag kan eller vågar skriva här.
Tröstar säkert inte er som följer mig då jag säger att senast i början av september kan jag berätta mer… 🙂

23 reaktioner på ”Fina dörrar, del 5

  1. Ska bli spännande att höra när den dagen kommer. 😄
    Men så mysig stuga! Det enda jag saknar med ex:et är stugan i Småland långt ute i skogen, vilken tillhörde hans familj. Grrr…

    1. Vad fint sagt av dig – så du menar att du orkar vänta till september 🙂
      Jag har drömt om att bo i en gammal stuga, få renovera lite.
      Men jag är nog inte så praktiskt lagd och det ÄR bekvämt att bo i våningshus.

      1. Jo, du kommer komma in i det. Stugan jag bodde i hade varken el eller vatten. Bara till att vänja sig, och det fungerar hur enkelt som helst, bara fantasin finns. 😊

  2. Jag lider med dig. Hur ska det bli när så många tidningar läggs ner och vad ska det bli av alla fina journalister. Förstår om du är orolig.Hoppas allt löser sig och blir bra.
    Kram!

    1. Hos oss är det tryck och fram för allt distribution som kostar massor – och mänskor är inte beredda att betala…
      Men när tidningar försvinner är det svårt att få dem tillbaka.
      Riktigt lokalt material tror jag läsare är beredda att betala för här som jag bor.
      Tack för dina sympatier. Kram!

  3. Gillar bilderna, men inte att ni får gå i ovisshet så länge, tror att om det var jag, som var i samma situation, så skulle jag söka annat arbete för säkerhets skull.
    Svante

  4. Det var allt en hemskt lång väntan på besked. Fy för att behöva ha den ovissheten hängande över sig. Hoppas att de kommer fram till ett bra svar tidigare än de beräknat.
    Klart vi hänger med även om det dröjer ända till september (nu satte du en LeMarc låt i huvudet på mig – men sämre earworm kan man drabbas av).

    1. Eller så kan vi sjunga Bo Kaspers ”Håll ut…”
      Två år har jag kämpat med allt från skilsmässa till att säga adjö till arbetskamrater som sades upp hösten 2014 till att se lokalbevakningen förtvina där jag bor … jag tror jag klarar den smäll jag får den här sommaren också.
      Kram!

      1. Det finns alltid en passande låt att nynna på 🙂 Tror du och jag, trots motgångar, kan nynna på Lills ”musik ska byggas utav glädje och glädje b

  5. Dörren i sig är fin, men den passar färgmässigt inte på det huset tycker jag. Färgen borde ha matchat fönsterkarmen.

    Att leva och samtidigt jobba i ovisshet är inte ett dugg roligt. Avundas dig verkligen inte…

    1. Ibland är jag väldigt hoppfull – vissa dagar vill jag bara gråta, och ibland gör jag det också… det lättar lite.
      Måste bara orka tro att allt ordnar sig på något sätt.
      Jag har fattat vissa beslut för egen del men måste ändå vänta och se då ”allt är beroende av allt” för att uttrycka sig tillräckligt kryptiskt 🙂

  6. Jag gillar kortet med grönskan i förgrunden och den lilla stugan med det fina fönstret. Tänkte på dig när vi strosade runt i Citta della Pieve idag. Här finns både fina fönster och dörrar. Ska försöka komma ihåg att fota några.
    Hoppas att din bekymmer löser sig.

  7. Ramlade in på din blogg… Jag jobbar också inom tidningsbranschen och har sett för varje år hur allt förändras. Vi satsar mer och mer på vår hemsida för att säkra företagets inkomster. Tidningen får man se som en biprodukt nuförtiden.
    Jag jobbar på fritiden med en annan sysselsättning också som har väldigt bra framtidsutsikter inkomstmässigt, så det känns skönt att slippa oroa sig för ekonomin om allt går åt skogen på jobbet.

    1. Så roligt att du hittade hit!
      Jag har också ett eget företag och har jobbat med plan B länge, men jag kan inte konkurrera med det företag jag nu jobbar för, så begränsningar finns.
      Men jag har i alla fall tänkt på att jag måste hitta annat att försörja mig med eftersom läget inom branschen är som det är.

Kommentera

