Vacker vägg, del 40 (och några visa ord)

Sedan en tid tillbaka läser jag minst en gång per dag de 20 goda råd Dalai Lama ger för ett lyckligt liv.
Jag har dem utskrivna på finska och hittade dem inte i all hast på svenska på nätet, men på engelska hittar du dem här.

Då mycket känns tungt just nu behöver jag ha något att luta mig mot.

En vacker tegelvägg fungerar ju också bra, både på riktigt och symboliskt sett.

Vacker_vägg

20 reaktioner på ”Vacker vägg, del 40 (och några visa ord)

  1. Vad är det som är så tungt just nu? Du får gärna skicka mejl så kanske jag kan hjälpa dig? En sak vet jag, man ska inte vara ensam när det är jobbigt! Man behöver ventilera sina tankar! Kram

    1. Tack för din omtanke ❤
      Jag vet att man inte ska vara ensam med sina grubblerier… jag är ju dels det för att jag bor ensam… men också för att samarbetsförhandlingar på ett jobb skapar ett oerhört hårt klimat. Man får inte säga något, man måste väga sina ord på guldvåg…
      Det är det allt handlar om 😦

  2. Efter motgång kommer medgång. Man får inte mera att bära än man orkar (sade alltid min mamma). Bra dagar kommer, var så säker! Jag gläder mej åt solen, värmen o den somriga dagen! : )

    1. Jag njuter också av sommarens grönska, och värmen som är lagom 🙂
      Och dina mammas ord är visa, tror också det är så.
      Ibland skäms jag för att jag ens känner oro, många har det värre… men så tänker jag också att jag får vara svag. Så mycket har förändrats i mitt liv de senaste två åren och osäkerheten bara fortsätter… har lite looser-feelis… men försöker att inte ge upp!

  3. Vad tråkigt det låter Carita du har det ju tungt nog ändå utan att få ännu mer på halsen..
    Hoppas det lättar snart och kanske känns det bättre när just denna månaden Maj är borta..
    Du får luta dig på oss dina bloggvänner också..
    Tyckte om din fina tegelvägg… Kram Nicki

    1. Tack Nicki! Vad skulle jag göra utan bloggvännerna? Ni håller mig uppe.
      Maj månad är den bästa som finns, jag vill inte att den ska försvinna…
      men då jag väntar på besked från jobbet så…
      Jag försöker leva i nuet, tänka att allt ordnar sig.
      Kramar till dig!

  4. Det är en fin tegelvägg att luta sig mot. Kan tänka mig hur tungt det är för dig igen. Dalai Lama har sagt många kloka ord. Läste ”Lycka – en handbok i konsten att leva” skriven av Dalai Lama och Howard. C. Cutler. Där fanns också mycket att ta till sig. Tror vi håller alla tummarna att det går bra för dig. Ta hand om dig!

    1. Jag får styrka av att läsa Dalai Lamas visdomar och att verkligen försöka ta dem till mig. Människan tvivlar ju så ofta, inte minst på sina egna förmågor…
      Att få behålla ett jobb är inte alltid lösningen. Jag försöker se andra möjligheter som kanske finns i framtiden.

  5. Hej
    Just den av Dalai Lama har jag inte läst däremot många andra. Han har många bra visdomsord. Nu blev jag nyfiken på den, dock fixar jag det inte på engelska. Annars är min favorit ”Livets sju andliga lagar” av Deepak Shopra
    Tror alldeles säkert att din bok ger dig styrka.
    /Leva-Kerstin
    http://www.steeperz.com

    1. Det är egentligen inte en bok jag läser – jag har bara de där tjugo goda råden utskrivna på papper.
      Kanske jag borde läsa ”Livets sju andliga lagar”. Tack för tipset!

      1. De där 20 råden har jag bara på finska och på engelska via länken, har inte hittat dem på svenska att skriva ut, men klart att jag skulle kunna översätta dem 🙂

Kommentera

