En sådan match!

Här pustar jag ut efter semifinalmatchen Finland-Ryssland.
Det var tufft, men vi klarade det!
Hemma har jag sett alla matcher hittills ensam, eller ja… i sällskap av plastflaggan, miniatyrspelaren och tygflaggan.

Så det var helt klart att jag tog dem med mig då vännerna och jag såg matchen på Ölvin.

I morgon är det final som gäller. Och jag har inget emot att få ett guld i födelsedagspresent av Lejonen 🙂 ❤

Finland_och_jag

20 reaktioner på ”En sådan match!

  1. Stort GRATTIS till vinsten. Nu ska jag bara kolla vem blir motståndaren åsså håller jag tummarna för ditt land:-)

    1. 🙂 … Google säger något man inte kan säga på finska 🙂 Peukkuja = tummar. Vuonna = året. Suomessa = i Finland.
      Men bra försök – uppskattas stort!
      Pidän peukkuja Suomelle borde det ha stått.
      Tack för att du hejar på oss!

      1. Ja, det bättre laget vann! Vi saknade fart och skärpa, lite tråkigt att just nu göra en tandlös match, men så kan det gå 🙂
        Ha en fin måndag!

    1. Skilsmässan plågar mig inte mer. Däremot har det varit – och är – jobbigt på jobbet med uppsägningshot osv.
      Men – en dag i taget – och min födelsedag var riktigt fin!

      1. Jobbet – hur det går med det – vet jag inget om ännu. Tidigast efter 13 juni besked, kanske kring midsommar… i värsta fall först i augusti besked 😦

      2. Det hoppas jag också – annars är ju sommaren på sätt och vis förstörd – jag hoppas arbetsgivaren förstår att ge besked så fort som möjligt, alla väntar ju.

Kommentera

