Födelsedagen i BILDER

Än är inte födelsedagen slut. Den kronas med antingen en silver eller en guldmedalj i kväll. Det sägs att man förlorar ett silver och vinner ett brons, men jag väljer att vara mycket nöjd med att Finland tagit sig till final.
Som man säger på östnyländska ”man får vara snål men inga glupi” (glupsk).

Min mor och min syster bjöd mig på mat på restaurang och efter det blev det kaffe med dopp under äppelträdets blommor.

Finns det något vackrare än ett gammalt äppelträd i blom?
Finns det något vackrare än ett gammalt äppelträd i blom?
Sedan öppnades golfsäsongen hos väninnan.
Sedan öppnades golfsäsongen hos väninnan.

Jag förstod vinken som väninnan gav då  hon sa att det liksom inte hör till saken att gästen besegrar värden, så jag lät henne vinna med ett slag 😉 Annars kanske jag inte hade blivit bjuden på en ny runda!

Till en födelsedag hör också jordgubbar och skumpa.
Till en födelsedag hör också jordgubbar och skumpa.
En del av gåvorna jag fick.
En del av gåvorna jag fick.

Känner mig väldigt bortskämd. SÅ kul att få små gåvor på födelsedagen fastän man inte längre är ett litet barn. Innerst inne är man ju det ändå. Barnet försvinner aldrig därifrån – och så tycker jag det ska vara.

Snart laddar jag för matchen! Go Finland go!

26 reaktioner på ”Födelsedagen i BILDER

  1. Grattis Carita, så här lite på sluttampen av din födelsedag … 😀
    Du fyller år under en härlig årstid 🙂
    Ser ut som att du haft en bra dag …
    Kram

  2. Låter som en helt underbar och variationsrik födelsedag, där du verkligen har hunnit med mycket och troligen fortfarande håller på att fira. Hoppas det blir guld! Enjoy!

  3. Visst vill man bli ihågkommen och firad! Barnsligt förtjust.Ska man va. Maj är en vacker månad. Som du fyller i 😀
    Önskar dig en underbar kväll ❤

  4. Roligt att se fina bilder från födelsedagen! Håller med dig om att man inte slutar vara ett barn och att kunna bli glad för små saker är en ynnest! Hockey vet jag inget om men jag hoppas det gick bra! kram

  5. Tycker att – om gästen är ett födelsedagsbarn får den besegrar värden i alla fall 😉 Nej, det finns inget vackrare än ett gammalt blommande äppelträd. Roligt med små presenter och god mat.

  6. Ljuvlig bild på äppelblommorna och ” kaffe med dopp under äppelträdets blommor” känns som poesi.
    Roligt att läsa att du haft en fin födelsedag och jag är imponerad över att du kunde låta bli att vinna 🙂

    1. Vi har vår speciella humor med väninnan 🙂
      Tack för att du tittar in och kommenterar här! Själv har jag inte hunnit besöka så många bloggar de senaste dagarna men ska försöka ta igen det snart.
      Kram!

Kommentera

