Skyltsöndag, den 22 maj 2016

En varm korv med bröd är aldrig fel!
En varm korv med bröd är aldrig fel!

Jag gratulerar mig själv på födelsedagen med en varm korv och ett bröd 😀
Vi hade en popup-korvvagn vid veteranbilsjippot i Lovisa för några veckor sedan. Då tog jag den här bilden.
Korv med bröd sålda från vagnar och på bensinmackar har blivit lite vanligare i Finland under de senaste åren. Men för sisådär tio år sedan var det ännu en höjdare att köpa korv och bröd på Drottninggatan i Stockholm då jag besökte Sverige. Minns att ex-maken brukade undra vad som var så speciellt med den där gubben klädd i en ofta sunkig ”vit” rock… skulle jag bli lika glad om han gjorde samma hemma? Klädde sig i en vit rock och serverade korv… hahaa – klart jag hade uppskattat det 😀

Konst eller konstigt förvaltar skyltsöndag – hos henne hittar du länkar till andra skyltare. Haka gärna på!

21 reaktioner på ”Skyltsöndag, den 22 maj 2016

  1. SkyltSöndagsKram och Grattis! ❤
    Det var länge sen jag åt korv med bröd. Bara konstaterar. Men det är gott när man är ute och campar, eller skogsvandrar.

  2. Ja, den skylten kan man verkligen inte missa. Road Food – smart att döpa om ”en korv med bröd” till ”Road Food”. Låter betydligt tuffare i dessa tider med Food trucks överallt. Åsså kan man ta hudlöst betalt för korven också. Här kostar en korv med bröd mellan 1,50 och 2,20 Euro.

    Gubben på Drottninggatan är kvar förresten!

    Stort Grattis på födelsedagen förresten:-)

    Stort tack för skylten och länken:-)

Kommentera

