O, ljuva sommar!

Så jag njuter av dig. Att cykla utan jacka, då det ännu är nästan tjugo grader varmt på kvällen. Se svalorna jaga i skyn.

Tulpanerna från Amsterdam som inte kom upp i fjol gjorde det i år i stället 🙂

Vackra, särskilt i motsol.
Vackra, särskilt i motsol.
Vackert arrangemang som gläder ögat.
Vackert arrangemang som gläder ögat.
Så glaa så glaa av kexchoklaa...!
Så glaa så glaa av kexchoklaa…!

Också i dag fick jag en gåva. Gillar kexchoklad jättemycket men hittar den sällan, för att inte säga aldrig, i Finland. Finns på Sverigebåtarna och ibland i Ikea.

Just nu snurrar mina tankar kring en lite mindre båt än Sverigefärjan. Lever på hoppet att en barndomsdröm går i uppfyllelse… 🙂

17 reaktioner på ”O, ljuva sommar!

  1. Så länge man har hoppet kvar är allt okay. Håller tummarna att drömmen går i uppfyllelse. Fina tulpaner och styvmorsviolerna är så vackra i sin fina kruka. Ha det gott!

    1. Tack! Efter diverse smällar och motgångar försöker jag tänka att jag bara lever en gång – och leva därefter. Inte så att jag aldrig tänker efter och blint rusar på, men att ändå reflektera över vad jag vill, vad som känns viktigt.

  2. Jättefina bilder Carita..
    Tulpanerna är underbara.. Och Kexchoklad ja här finns dom ju överallt och jag brukar köpa 4 för 20:- på ÖB eller Rusta .. Hoppas din barndomsdröm går i uppfyllelse..
    Ha en fin kväll Kram Nicki

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

