Det är inte så lite man ska ha med sig…

… då man ger sig ut på seglats. Det räcker liksom inte bara med ett par shorts och en t-shirt. För det kan börja regna eller åska eller både ock. Vi kan överraskas av en kallfront. Det är väl bra att jag vet att sådant väder som vi haft den senaste veckan –  med sol, +27 grader och nästan ingen vind sällan råder till havs – om vi inte talar om Karibien och det gör vi inte.

En väska för elektronik, en för kläder, en för proviant. Och en Ikeakasse med regnkläder, stövlar och vindtät jacka.
En väska för elektronik, en för kläder, en för proviant. Och en Ikeakasse med regnkläder, stövlar och vindtät jacka.

Packning pågår troligen hela kvällen och halva morgondagen… Men just nu känns det som att jag inte har annat än tid.
För i dag kan jag gratulera mig själv till att ha sex veckor och två dagar semester 😀
Den tänker jag njuta av oberoende av de mörka molnen som finns på framtidshimlen då det gäller våra jobb på tidningen.

20 reaktioner på ”Det är inte så lite man ska ha med sig…

      1. Bra där! Jag är ju lite löjligt noga med bälten, flytvästar och all säkerhet som finns. 😂

  1. Underbart med långsemester! Helt rätt inställning att njuta av semestern oavsett vad som kommer att hända på ditt jobb.

    Glöm inte att ta med dig en dunjacka!

  2. Så mycket behövs inte med för en Tallin resa, det går bra att proviantera där med.
    Och billigare än i Lovisa är det nog också. Jag var i Tallin i måndags och det var så varmt i gamla stan mellan husen så man håll på att smälta samman.

    Ha det så kul på seglatsen !

Kommentera

