Jag gör en del förhandinställda inlägg

… eftersom jag inte vet om jag kan blogga från seglatsen. Det är förstås det jag önskar kunna göra, annars får ni vänta på bilderna några dygn.

När jag tog det här fotot saknades bom och segel, men de är på plats i dag.

Exakt tid när vi lägger ut, eller från vilken brygga det sker, vill jag inte avslöja. Nyfikenheten har redan nu tagit sig oanat stora proportioner.

Jag kan höra någon säga ”skyll dig själv då du berättar att du ska segla”.
Men varför skulle jag inte få göra det? Det här äventyret är något jag ser mycket fram emot och min förväntan delar jag gärna med mina vänner.
Jag blir glad för varje person som är genuint glad för min skull.

En annan orsak till att jag inte säger när vi sticker iväg beror på att jag inte vet om vi kan lägga ut en viss tid, en viss dag. Det beror på väder och vind.

Segelbåten

8 reaktioner på ”Jag gör en del förhandinställda inlägg

  1. Det är precis så som en seglare måste leva … ta dagen som den kommer och följa väder och vind.
    Jag hoppas att du får uppleva seglandet från dess bästa sida och bara vara med om lagom stora äventyr. Men lite äventyr ska man ha med sig när man går iland, för då får du med dig dem bästa historierna att berätta … 😀

Kommentera

